نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با بیان اینکه حفظ عزت و امینت حجاج اولویت اصلی مذاکره با سعودی ها بوده است، گفت: مردم فریب شایعات فضای مجازی را نخورند.

حفظ عزت وامنیت حجاج اولویت مهم درحج/مردم فریب فضای مجازی رانخورند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر عصر شنبه در همایش «اسرار و معارف حج و پاسخ به شبهات» که در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد به حادثه تلخ منا و شهادت جمعی از حجاج ایرانی اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته تمام تلاش خود را برای اعزام حجاج ایرانی به حج انجام دادیم که متاسفانه به دلیل کارشکنی دولت سعودی این کار صورت نگرفت.

 وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مسئولان سازمان حج و زیارت قبول شروط ایران برای اعزام حجاج در سال گذشته بود، افزود: دولت سعودی با دیر آغاز کردن مذاکرات و همچنین نپذیرفتن شروط ایرانی ها سبب شد که سال گذشته اعزامی از ایران صورت نگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حفظ امنیت و عزت حجاج ایرانی از مهم ترین اولویت های مسئولان این سازمان است، گفت: مسئولان در نظر داشتند که اگر قرار است اعزامی صورت بگیرد باید عزت و امنیت حجاج ایرانی در عربستان تأمین شود.

وی به برخی مواد شروط ایرانیان برای اعزام حاجیان به حج امسال اشاره و خاطرنشان کرد: تکریم حجاج ایرانی، صدور ویزا، شرکت در مراسم برائت از مشرکین و برخی دیگر از برنامه ها از جمله شروط درنظر گرفته شده است.

 حجت الاسلام قاضی عسگر در ادامه تصریح کرد: براساس توافقات انجام شده با مسئولان حج عربستان برگزاری دعای کمیل و مراسم مناجات در محل اسکان زائران ایرانی مانعی ندارد.

وی همچنین در خصوص تحویل ویزای زائران ایرانی در کشور دیگر یادآورشد: در مذاکرات انجام شده یکی از شروط ما این بوده که نباید ویزای زائران ایرانی در کشوری دیگر به آنها تحویل داده شود و حتی ذکر شد که پرواز هواپیمای حجاج باید از داخل کشور صورت گیرد که با اصرار تیم مذاکره کننده ایران این مواد در تفاهم نامه قید شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با اشاره به بهبود شرایط برای حضور حجاج ایرانی در عربستان، افزود: متاسفانه در فضای مجازی فضایی ایجاد شد که نباید پول های ایرانی در عربستان هزینه شود که غلط بوده زیرا در دین مبین اسلام نمی توان برخی واجبات را تغییر داده و یا واجبی را به واجب دیگر تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در برخی شبکه های مجازی خبری مبنی بر تعرض به حجاج زن انعکاس داده شده که کذب محض است، گفت: با پیگیری های پلیس فتا مشخص شد که حجم گسترده ای از این فضا سازی ها در خارج از کشور تولید می شود.

قاضی عسگر با تأکید براینکه مردم به اخبار فضای مجازی توجه ای نکنند، خاطرنشان کرد: مردم نباید فریب اخبار دروغ و تبلیغات منفی علیه مراسم معنوی حج را بخورند.

به گفته این مسئول ظرفیت کاروان‌های حج در کشور تکمیل شده است و روحانیون و مدیران کاروان‌های معرفی شده و محل اسکان زائران در مکه و مدینه نیز اجاره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.