خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

ادعای تازه درباره «احمد شیخ‌زاده»

فارس/ دادستان‌های آمریکا در یک سند دادگاهی مدعی شده‌اند آقای «احمد شیخ‌زاده» -  مشاور پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل- که به اتهام پولشویی و مسایل مالیاتی بازداشت‌شده مقدمات دیدار یک دانشمند هسته‌ای در آمریکا با مقام‌های ایرانی را فراهم آورده است. دادستان‌ها به نام دانشمند مورد ادعا اشاره نکرده‌اند.

اقلیت کوچک از نگاه آیت الله

ره سوم/ آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به پرسشی درباره «شعارهای نامناسب و تفرقه‌افکن در اجتماعات دینی» گفت: مطالب توهین‌آمیز و تفرقه‌افکن، کار زشت و ناپسند است و خداوند به آن راضی نیست. به یقین اقلیت کوچکی هستند که به سراغ این کارها می‌روند.

پارلمان مصر: ما نبودیم

ایسنا/ احمد فتحی بداری- عضو پارلمان مصر- در گفت‌وگو با الیوم السابع گفت: ما برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی با نام "ایران به کجا می‌رود؟ " به پاریس رفتیم اما از شرکت در کنفرانس منصرف شدیم و در هیچ یک از جلسات آن نبودیم و اکنون برای بازگشت به مصر به فرودگاه شارل دوگل پاریس آمدیم.

بازداشت عکاس ورزشی ایرانی در قاهره

ایسنا/ یک عکاس ورزشی که آی‌دی کارت رقابت‌های جام جهانی بسکتبال مصر و روادید این کشور را داشت، در فرودگاه قاهره با مشکلات عجیب و غریب رو به رو شد و به ایران بازگردانده شد.

سرنوشت پرونده قائم مقام آستان قدس

تسنیم/ غلامحسین اسماعیلی- رئیس کل دادگستری استان تهران- در مصاحبه ای درباره آخرین وضعیت پرونده قائم مقام سابق آستان قدس رضوی که پیشتر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی- تولیت آستان- از فرستادن آن به دادگستری تهران خبر داده بود، گفت: این پرونده در دادسرای تهران مطرح و هنوز منتهی به قرار نشده است.

توهین به بانوان باحجاب در لیون

عصرایران/ به گزارش یورونیوز، شهرداری شهر کوچک لورت در جنوب غربی لیون در شرق فرانسه یک تفرجگاه ساحلی در کناره رودخانه شهر ساخته که در آن و با یک تابلوی اعلانات، افزون بر ممنوعیت ورود سگ، زنان باحجاب نیز  از ورود به این مکان همگانی محروم شده اند.

ارزش بنیاد علوی در نیویورک

میزان/ پایگاه خبری «کوارتز» با اشاره به حکم دادگاه آمریکا مبنی بر مصادره ساختمان بنیاد علوی به نفع دولت آمریکا نوشت: دولت آمریکا موفق شد حکم مصادره این ساختمان که ارزش آن بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار است را از دادگاه بگیرد.

یک روایت از واکنش علی لاریجانی به حادثه قم

دیده بان ایران/ پرویز کاظمی- وزیر در کابینه احمدی‌نژاد- با اشاره به بحث توهین به مقامات کشور، می گوید: آقای علی لاریجانی- رئیس مجلس- را در حرم حضرت معصومه (س) با مُهر و کفش زدند در حالی که برادر او رئیس قوه قضائیه بود. پس از ۲ سال وقتی از او درباره مجازات عاملان آن حادثه پرسیدند گفت: «اگر شما خبردارید ما هم خبرداریم».

برای چند کیلو گوشت ...

دیده بان ایرانیان/ عیسی کلانتری- وزیر پیشین کشاورزی- عامل انسانی را مهمترین دلیل افزایش دما در ایران می داند و می گوید: به بهای تولید چند کیلو گوشت بیشتر، خاک و آینده ایران را نابود کردیم.

باهنر: درست نبود

دیده بان ایران/ محمدرضا باهنر- دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین- در نشست ماهانه این تشکل با انتقاد از مداحی روز عید فطر در مصلی تهران گفت: پس از یک ماه تعبد، روزه و عبادت مردم برای جشن به نماز عید می‌آیند و آن گونه مداحی- خطاب به رییس جمهور- کار درستی نبود.

تخلف تحصیلی فریدون

تسنیم/ سیدجواد ابطحی- عضو کمیسیون آموزش مجلس- درباره تخلف تحصیلی حسین فریدون- برادر رئیس جمهور- گفت: برخی تخلفات مانند این که پذیرش حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی بدون آزمون بوده و شرط معدل رعایت نشده، محرز است که پس از قرائت گزارش در صحن مجلس، پرونده برای اعمال قانون به قوه قضائیه فرستاده می‌شود.

مقاله ۳ کلمه ای در نیویورک پست

العالم/ به گزارش روسیا الیوم، روزنامۀ "نیویورک پُست" در اقدامی بی سابقه، مقاله ای سه واژه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت. در این مقالۀ سه کلمه ای که درباره فعالیت مجازی دونالد ترامپ در توییتر نوشته شده، آمده است: بس کن! فقط بس کن!

اشک برای مرگ سرکرده

شفاف/ به گزارش السومریه‌نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا گفت: گریه ناخواسته «ابو قتیبه» -خطیب داعش در تلعفر- و اشتباه لفظی وی در به کار بردن واژه‌ای که بیانگر مرگ احتمالی خلیفه خودخوانده داعش است، نشان می دهد- به احتمال فراوان- «ابوبکر البغدادی» کشته شده است.

یک احتمال درباره نهاوندیان

شفاف/ گفته می شود، شاید محمد نهاوندیان وزیر بازرگانی کابینه دوزادهم باشد. او در دولت اول روحانی ریاست دفتر و نهاد ریاست‌جمهوری را برعهده داشت.

واشنگتن و دروازه های جهنم

جام نیوز/ سی ان اس نیوز نوشت: اگر واشنگتن به یک طرف فعال در جنگ تبدیل شود، آمریکا خودش را روبروی ایران شیعی، روسیه دارای بمب هسته ای و ترکیه -یک شریک ناتو- می بیند و باید گفت این اقدامی دیوانه وار است.

خدشه در سلامت روانی ترامپ

باشگاه خبرنگاران/ به گزارش خبرگزاری فرانسه، دو خبرنگار شبکه ام. اس. بی. سی که ترامپ به ایشان توهین کرده، گفتند: وسواس بیمارگونه رئیس جمهور آمریکا نسبت به برنامه صبحگاهی این شبکه، نه برای وضع روانی رئیس جمهور و نه کشوری که او اداره می کند، فایده ندارد.

اهتزاز پرچم وارونه

عصرایران/ روبروی مسجد جامع النوری- جایی که نخستین بار ابوبکر بغدادی در آن اعلام خلافت کرد- پرچم وارونه داعش به اهتزاز درآمد.

هشدار موشکی

فردا/ روزنامه کیهان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به حمله موشکی ایران به مقر داعش در دیرالزور نوشت: سپاه پاسداران ایران با مرگبارترین موشک‌ها به آمریکا در دیرالزور هشدار داد و توانمندی خود را به رخ کشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.