در حالی که دو ماه از محاصره العوامیه در شرق عربستان توسط رژیم آل سعود می‌گذرد سرکوب مردم این منطقه توسط نیروهای امنیتی تشدید یافته است.

تشدید سرکوبگری عربستان علیه مردم العوامیه

به گزارش قدس آنلاین، با گذشت حدود دو ماه از محاصره العوامیه، اقدامات رژیم عربستان در سرکوبگری و ظلم و استبداد در حال افزایش است. 

با نزدیک شدن به پایان دومین ماه محاصره اعمال شده علیه العوامیه در منطقه الشرقیه عربستان، سرکوب گری، ظلم و استبداد نیروهای عربستان افزایش می یابد. با تکرار این اقدامات، اخباری درباره بازداشت هایی نیز منتشر شده که در پی برکناری محمد بن نایف از منصب خود آغاز شده است. 
 
اقدامات پی در پی نیروهای عربستانی در هدف قراردادن شهروندان تغییر نکرده است. با افزایش حملات و بازداشت های ظالمانه ساکنان الشرقیه، اوضاع امنیتی همچنان بر وضع پیشین است و ساکنان این منطقه بدون آن که اتهامی به آنها نسبت داده شود و فقط به خاطر این که از شرق عربستان هستند، تحت پیگرد قرار می گیرند.
 
بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عربستانی به بازداشت حسین السعید، فعال کمیته های حمایت داخلی اقدام کردند و وی را هنگامی که قصد داشت برای گذراندن تعطیلات عید همچون بسیاری از ساکنان این منطقه به امارات سفر کند، بازداشت کردند. 
 
مهید الصویمل برادر شهید محمد الصویمل نیز هنگام مراجعه به بیمارستان مرکزی القطیف در روستای الجش بازداشت شد. مسئولان عربستانی به بازداشت الصویمل اکتفا نکردند بلکه محمد خضر العوامی، دایی وی را نیز که او را در مراجعه به بیمارستان همراهی می کرد بازداشت کردند. تاکنون علت و چرایی این بازداشت مشخص نشده است. 
 
مسئولان عربستانی از مراجعه افراد که هنگام تیراندازی آنها در حمله به العوامیه زخمی شده اند، برای بازداشت آنها سوء استفاده می کنند. این در حالی است که نیروهای نظامی آنها حمله وحشیانه خود را به العوامیه ادامه می دهند و مردم آن را محاصره می کنند.
 

منبع: العهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.