معاون حقوقی رییس جمهور گفت: تمام احزاب درون نظام با وجود سلائق مختلف به ولایت فقیه اعتقاد دارند و بنا بر این باید نقاط مشترک را تقویت کنند و با رقابت سالم لازمه یک جامعه با نشاط و پویا را فراهم سازند.

تمام احزاب درون نظام با وجود سلائق مختلف به ولایت فقیه اعتقاد دارند

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» شامگاه شنبه در مراسم سی و ششمین سالگرد شهید محراب آیت الله صدوقی و ششمین بزرگداشت نماینده سابق ولی فقیه دراستان حجت السلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی اظهارداشت: ملت ایران با وحدت و همدلی و ولایتمداری توطئه های دشمنان را در ۳۸ سال گذشته در ابعاد مختلف با موفقیت پشت سر گذاشته و به شهادت رساندن شخصیت های ارزشمند نظام مانند شهید بهشتی و شهید صدوقی (ره) از اهداف شوم منافقان بود و  باید همواره با الگوبرداری از شهیدان در راه تحقق اهداف و آرمان های مقدس نظام فعالیت کنیم.

وی افزود: منافقین کوردل رسواترین انسان های تاریخ معاصر هستند زیرا با شعار دفاع از خلق بهترین و شریف ترین انسان ها را مظلومانه به شهادت رساندند و جامعه امروز نیازمند بازشناسی الگوهای انقلاب است و یکی از مهمترین وظایف اصحاب فرهنگ، اهل اندیشه و قلم را معرفی مداوم این الگوهای به جامعه به ویژه نسل جوان می باشد .

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: ما در برهه کنونی نیاز مبرم به بازشناسی الگوهای برتر نظام امثال شهیدان رجایی، باهنر، صدوقی، بهشتی، صیاد شیرازی و عالمان و مجاهدان حق و فضیلت را داریم و باید آنها را به نسل جوان معرفی کنیم و شهدای گرانقدار از مواریث ارزشمند این نظام و انقلاب اسلامی هستند و به همه تعلق دارند همانطوریکه بسیج، سپاه و ولایت فقیه به همه تعلق دارند و به گروه و جناح خاصی مربوط نمی شوند .

انصاری اتصریح کرد: قران کریم به عنوان کتاب هدایت و تامین کننده سعادت دنیا و آخرت تمام انسانها در همه ادواربوده، وقران نه یک کتاب تاریخی و نه یک کتاب علمی است، بلکه نسخه شفابخشی برای وجود پیچیده ‎‎ی انسانهاست، انسانی که می ‎‎ تواند در نقطه اوج خود تجلی ‎‎ گر حقایق این کتاب باشد. و قران کریم شامل مجموعه‌ای از حقایق مرتبط با روح، جوهر و ذات انسان‌ها است و به همین دلیل نیز انسان الهی با قران مانوس است و قران نیز در وجود او تجلی می ‎‎ کند لذا رفتار، روح و زندگی وی قرانی خواهد شد. 
وی خاطر نشان ساخت: همه سیاسیون، فعالان فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه باید برای رعایت موازین اخلاقی و قانونی احساس مسئولیت کنند و اصلاح طلبان و اصولگران باید با پیروی از ولایت فقیه و با همدلی برای تحقق اهداف نظام اسلامی بکوشند.

انصاری با بیان اینکه تعامل جهانی آرامش می خواهد تصریح کرد: بدون تعامل سازنده داخلی و خارجی نمی توانیم در اقتصاد و بازارهای جهانی موفق باشبم، در این راستا ضمن ایستادگی در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار، برجام را نیز حفظ می کنیم

معاون رییس جمهور از شخصیت شهید صدوقی به عنوان یکی از مردان بزرگ روزگار که بسیاری از وجوه مردان الهی مورد اشاره در قران را همگی در خود داشت، یاد کرد و افزود: این شهید محراب ۳۰ سال به عنوان مظهر ایمان و اخلاق و مهربانی در کنار مردم و به نفع مردم در برابر رژیم ستمشاهی ایستاد و علاوه بر مقابله با نفوذ دین‌های انگلیسی مانند وهابیت، به ارشاد مردم و جذب جوانان پرداخت. 

وی خدمات متقابل یزد و خاندان صدوقی را یاداور شد و گفت: توسعه مادی، معنوی، سیاسی و عمرانی یزد مرهون تلاش‌های سومین شهید محراب و خاندان صدوقی و بزرگانی مانند آیت الله خاتمی و دیگر بزرگان یزد است. و برگزاری چنین مراسم ‎‎هایی نه به عنوان سالگرد و روضه ‎‎ خوانی بلکه برای غبارزدایی از گرانبهاترین میراث ملت ما یعنی بزرگان تاریخ این مرز و بوم است که هر کدام در حوزه فعالیت خود ارتقای تمدن و فرهنگ کشورمان را رقم زده‎‎ اند. 

معاون رییس جمهور با بیان این که ما امروزه نیازمند بازشناسی این الگوهای انقلاب هستیم، اظهار داشت: حوزه‏‏های علمیه ما باید به جای غرق شدن در ظواهر افرادی مانند صدوقی تربیت کنند، باید انسان ‎‎ هایی اخلاق مدار، روشن فکر و در میان مردم با مردم تربیت کنند تا همچنان روحانیت مردمی بماند و بتواند کار انبیاء را ادامه رو باشد. 

وی با تاکید بر پاسداری از این ثروت ‎‎ های ملی با معرفی مداوم آنها به جامعه، خواستار احترام بزرگان در قید حیات کشور شد و گفت: این که پس از مرگ این عزیزان زانوی غم در بغل بگیریم و بگویم چه حیف شد، مصیبت بار است و گاهاً ظلم تاریخی و جراحات تخریب ‎‎ هایی که در زمان حیات آنها صورت گرفته باقی خواهد ماند. 

انصاری در این باره از همه سیاسیون، اهالی رسانه و روحانیت بزرگ و مربیان جامعه خواست که جامعه را هر چه بیشتر به سوی اخلاق مداری سوق دهند و از بداخلاقی و تخریب نسبت به یکدیگر بازدارند. 

وی خاطر نشان ساخت: امروز بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن در تلاش برای دوقطبی کردن کشور است لذا در حین این که رقابت سالم را باعث پویایی جامعه می ‎‎ دانیم ولی فاصله آن را نیز با تخریب یکدیگر در قالب رقابت احزاب، زیاد می ‎‎ دانیم.

انصاری تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد از کار افتادن خدعه ‎‎ ای دیگر از سوی آمریکا و ریشه کن شدن یکی از پلیدترین جریانات دوران معاصر به نام داعش که برای نابودی جهان اسلام از سوی آمریکا شکل گرفت، هستیم ولی باید در برابر دسیسه ‎‎ های دیگر دشمن در منطقه هوشیار باشیم و شرایط خطیر فعلی را متوجه شویم.

عصومجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به حماسه حضور مردم درانتخابات گفت : مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه به فراخوان مقام معظم رهبری لبیگ گفتند و باشکوه فراوان در انتخابات شرکت و حماسه آفریدند و دولت روحانی نیز با اتکا به آراء مردم به دنبال پیگیری و تحقق مطالبات مردم است.
وی افزود: دکتر روحانی به دنبال تشکیل کابینه جدید و معرفی دولت است که امیدواریم با همیاری مردم و مسئولان، دولت در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی موفق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.