مشهد- مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی گفت: هفتمین بازار فیلم اسلامی جلوه‌ای از عظمت مسلمانان در عرصه تولیدات رسانه‌ای است.

بازار فیلم اسلامی جلوه‌ای از عظمت مسلمانان در عرصه تولیدات رسانه‌ای است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی انوشه شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین بازار فیلم اسلامی که با حضور نمایندگان ۳۵ کشور اسلامی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، به معرفی توانمندی‌های اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پرداخت.

وی هدف از برگزاری این بازار را فیلم سازی، فراهم نمودن فرصتی مناسب جهت آشنایی تهیه کنندگان مسلمان با یکدیگر، ایجاد زمینه‌ای برای معرفی، فروش و تبادل محصولات اسلامی، آشنایی با امکانات و قابلیت‌های شبکه‌های عضو اتحادیه برای سرمایه گذاری و تولیدات مشترک و کاهش هزینه‌های بازاریابی دانست.

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی با بیان اینکه در این بازار رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به معرفی تولیدات در عرصه بین المللی می‌پردازد، افزود: دشمن پس از ناامیدی در جنگ سخت با هزاران شبکه غیراخلاقی و ده ها شبکه فارسی زبان جنگ نرم را در برابر ملت‌های مسلمان آغاز کرده و با سرمایه گذاری های کلان تلاش کرد تا چهره نادرستی از مسلمانان به نمایش بگذارد. از این رو باید با  بهرهگیری از توانمندی‌های اسلامی و آموزه‌های دین مبین اسلام شکوه و عظمت مسلمانان را بازگردانیم.

انوشه اظهار کرد: بازار مذکور در مشهدالرضا(ع)، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷، با شعار خاستگاه وحدت اسلامی فعالیت خود را آغاز می‌کند و با توجه به اثرات چشمگیری که حضور اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در این بازار داشته، سعی شده تا در عرصه بین المللی معرفی مناسبی از تولیدات رسانه های اسلامی داشته باشیم.

وی به سه مولفه اساسی در خصوص وحدت، مقاومت و اسلام ناب اشاره و بیان کرد: تفاوت‌های این بازار با سایر بازارها این است که تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با اولین بازار فیلم اسلامی، سه برابر افزایش یافته و با رشد ۵۵ درصدی این دوره نسبت به دوره پیشین مواجه هستیم.

انوشه اظهار داشت: فضایی که امسال در کنار بارگاه مطهر رضوی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده بسیار مناسب و وسیع است و این امر سبب رونق این بازار می‌شود. در بازار امسال برخی شبکه‌های عضو، برنامه‌های نمایشی فاخری آماده کرده‌اند که پیش بینی استقبال مناسب را داریم.

وی افزود: موسساتی از مشهد نیز در بازار هفتم حاضر هستند و به معرفی اماکن متبرکه حرم رضوی و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های مشهدالرضا(ع) می‌پردازند و برخی تا ۴۵ عنوان برنامه برای ارائه آماده دارند که در میان آنها تولیدات جدید نیز به چشم می‌خورد.

انوشه با اشاره به اینکه برنامه‌های بازار فیلم‌های اروپایی جذابیتی برای کشورهای اسلامی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر بازار تبادل فیلم بسیار رقابتی شده و با توجه به اهتمام اتحادیه در حال نزدیک شدن به بازار فیلم بین‌المللی هستیم. معرفی توانمندی فیلمسازان و ایجاد زمینه برای تبادل محصولات و ایجاد فرصت برای آشنایی با امکانات اعضا از جمله اهداف بازار فیلم اسلامی است.

وی افزود: برخی کمپانی‌ها فیلم‌های موجود را به قیمت مناسب خریداری می‌کنند و این روند باید با حضور تمام شبکه‌ها گسترش یابد. امسال ۱۳۷ مؤسسه از ۲۰ کشور به عنوان غرفه دار و خریدار و ۴۰۰ نفر از مدیران و روسای شبکه‌ها در برنامه‌های هفتمین بازار حضور فعال دارند.

مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی گفت: رسانه‌هایی از کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، مصر، کویت، عراق، عربستان، لبنان، هند، ایتالیا، یمن، بحرین، سوریه، نیجر، بنگلادش، عمان، آذربایجان و انگلستان در این بازار حاضر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.