قزوین- استاندار قزوین گفت: برای رونق گردشگری و توسعه طرح‌های اقامتی امسال ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های بوم‌گردی در استان اختصاص داده می‌شود.

تنوع آثار تاریخی در استان قزوین/ ۲۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، «فریدون همتی» در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که شامگاه شنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید آثار پرداخت مستقیم تسهیلات بانکی به بخش صنعت و کشاورزی مشهود باشد و مسئولان گزارش دقیقی از نتایج کار ارائه کنند.
وی افزود: با گذشت ۴ ماه از ابتدای سال باید فرصت را مغتنم بشماریم و حالا که مردم ما مسئولان را دوباره در صندلی‌هایمان نگه‌داشته‌اند بدون هیچ بهانه و تعللی برای خدمت بیشتر تلاش کنیم.
استاندار قزوین یادآور شد: در دوره جدید پرداخت تسهیلات بهین‌یاب باید کمیته‌های تخصصی پیش از معرفی طرح‌ها به بانک با دقت مدارک را بررسی کنند تا وقتی پرونده‌ای به بانکی ارجاع شد به‌سرعت برای پرداخت آماده شود.
همتی گفت: امسال مهم‌ترین اولویت ما در حمایت از صنایع پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سپس تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.
استاندار قزوین یادآور شد: از مدیران بخش صنعت و کشاورزی و بانک‌ها انتظار داریم در رفع موانع تولید بانشاط و شادابی بیشتری تلاش کنند و این انگیزه را در استاندار هم تقویت کنند تا با سرعت بیشتری طرح‌ها را اجرا کنیم.
وی گفت: امروز فرصت و بهانه‌ای نداریم که گام‌های آهسته برداریم، چون مردم منتظرند ببینند حالا که دولت را تثبیت کرده‌اند دولتمردان چگونه مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کنند و با چه انگیزه‌ای در مسیر توسعه و رفاه عمومی گام برمی‌دارند.
همتی تصریح کرد: امروز از چند بنای تاریخی در شهر قزوین بازدید کردم و واقعاً از این ظرفیت شگفت‌زده شدم در شرایطی که این‌همه قابلیت در یک شهر متمرکزشده چرا نتوانیم آن را برای جذب گردشگر مورد استفاده قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: دو حمام سنتی و یک کاروان‌سرای تاریخی که ظرفیت تبدیل‌شدن به هتل و اقامتگاه گردشگری دارد تنها با چند میلیارد تومان تسهیلات می‌تواند احیاشده و به رونق گردشگری استان کمک کند و ما در حمایت از این طرح‌ها جدی هستیم.
همتی افزود: باید موانع بانکی را برداریم و شرایط دریافت وام‌های بانکی را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذاران علاقه‌مندی که می‌خواهند در استان خود در توسعه و آبادانی مشارکت کنند پشیمان نشوند.
استاندار قزوین تصریح کرد: تنوع آثار تاریخی در استان قزوین بی‌نظیر است و با احیاء آن‌ها می‌توانیم خیل گردشگران را به قزوین جذب کنیم و به اقتصاد استان رونق‌ بخشیم.
همتی در ادامه از اجرای طرح‌های بوم گردی در استان قزوین استقبال کرد و گفت: ۲ و نیم میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و رونق گردشگری به طرح‌های بوم‌گردی اختصاص خواهد یافت که امیدواریم به ظرفیت اقامتی استان اضافه شود.
استاندار هم‌چنین از مدیران بانک‌های استان قزوین خواست پرونده‌های وام در شعب خود را به‌سرعت برای پرداخت رسیدگی کرده و تا هفته آینده همه آن‌ها را عملیاتی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.