یزد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با تایید پاسخگو نبودن تعداد تخت‌های نآی.سی.یو» موجود در بیمارستان‌های یزد برای تامین نیاز تمام بیماران، از کمبود حداقل ۴۰ تخت وی‍ژه دیگر در استان خبر داد.

قطب پزشکی کشور با کمبود تخت ویژه مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی دهقان با اشاره به تعداد تخت‌های موجود «آی. ‌سی. یو» در استان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۹۶ تخت فعال ویژه «آی. سی. یو» در بیمارستان‌های دولتی و ۴۲ تخت فعال نیز در بیمارستان‌های خصوصی یزد آماده به کار هستند.

وی با تایید این که تعداد تخت‌های «آی. سی. یو» موجود پاسخگوی نیاز تمام بیماران نیست، افزود: البته بعد از اجرای طرح تحول سلامت افزایش تعداد تخت‌های وی‌ژه در استان اتفاق افتاده است به نحوی که تعداد ۲ تخت وی‌ژه در بیمارستان میبد، ۹ تخت در بیمارستان شهید بهشتی تفت، سه تخت در بیمارستان ولی عصر(عج) بافق و هشت تخت نیز در بیمارستان شهید صدوقی یزد بعد از اجرای طرح تحول سلامت راه‌اندازی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز پیگیری ایجاد ۱۱ تخت وی‌ژه خون و انکولوژی «سی. سی. یو» در بیمارستان شهید صدوقی هستیم ولی برای افزایش تخت‌ها به حد استاندارد با توجه به مشکل تامین اعتبارات دولتی نیازمند حمایت خیرین و نیکوکاران بخش سلامت استان هستیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.