گناباد-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: با تجهیز بیمارستان علامه بهلول گنابادی به دستگاه پیشرفته اسکن چشمی مردم جنوب خراسان رضوی از این امکان درمانی برخوردار شدند.

بیمارستان علامه بهلول گناباد به دستگاه پیشرفته اسکن چشمی مجهزشد

به گزارش قدس انلاین دکتر تبریزی متخصص چشم‌پزشکی مرکز آموزشی ـ پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی در این خصوص گفت:دستگاه (O.C.T) یکی از مدالیته‌های نوین تصویربرداری در دنیای چشم‌پزشکی است که از حدود ده سال قبل و پیشرفت تکنولوژی و افزایش کیفیت تصاویر آن، به صورت روزافزون بر کارایی و کاربرد آن در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های چشمی افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تصویربرداری دقیق از لایه‌های ده گانه شبکیه چشم با سرعت بالا و بدون نیاز به تزریق وریدی و کاربرد اشعه‌های مضر ویژگی این مدالیته است، اظهار کرد: از این دستگاه در تشخیص زودرس بیماری آب سیاه و در نتیجه شروع به موقع درمان و همچنین پیشگیری پیشرفت بیماری و نیاز به انجام اقدامات درمانی بیشتر استفاده می‌شود.

دکتر تبریزی ادامه داد: کاربرد مهم دیگر این وسیله در تشخیص و پیگیری ارم (ورم) شبکیه در دیابت و خونریزی‌های شبکیه و همچنین دژنراسیون وابسته به سن ماکولاست که با توجه به شیوع روزافزون دیابت و افزایش سن جمعیت شهرها به ویژه شهر گناباد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه با خرید، نصب و راه‌اندازی این دستگاه در مرکز آموزشی ـ پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی، بیش از ۶۰ درصد از مراجعات بیماران چشم‌پزشکی گناباد و شهرهای اطراف به مشهد کاسته و زمینه رفاه حال بیشتر بیماران فراهم گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.