مشهد- نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی از جمله برنامه های مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور ۶۰۰ مهمان داخلی و خارجی و ۲۳۰ شبکه از ۳۶ کشور صبح یکشنبه در پایتخت معنوی ایران اسلامی آغاز آغاز به کار کرد.

نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های کشورهای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به طور سالانه اظهار کرد: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی از سوی آیسسکو، این اتحادیه نیز محل برگزاری نهمین اجلاس خود را این شهر تعیین کرد.

حجت الاسلام علی کریمیان افزود: این نشست با رویکرد معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان اسلام و با شعار «مشهدالرضا (ع) خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی» برگزار شده است.

وی بیان کرد: برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی، ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری های رسانه ای، انتخاب شبکه برتر اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، انتخاب برترین فیلمساز جهان اسلام و نمایش مستندهایی در باره عراق، سوریه، لبنان و یمن بخش ‌های مختلف این اجلاس را تشکیل می‌ دهد.

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی افزود: هم اکنون تلاش سیاسی، میدانی و رسانه ای دشمن جابجایی اولویتها و به فراموشی سپردن مساله فلسطین است.

وی ادامه داد: دشمن و استکبار می کوشد محور مقاومت و کانون آن را که جمهوری اسلامی ایران است تهدید کننده صلح و ثبات منطقه معرفی کند.

وی اظهار کرد: امروز همان روزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سالها قبل نوید آن را داده بودند و زمان آزادی، آزادی خواهی و حاکمیت مظلومان بر زمین فرا رسیده است و به زودی شاهد پیروزی ملت مظلوم فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی خواهیم بود.

حجت الاسلام کریمیان گفت: رسانه ها زوال استکبار جهانی را رقم می زنند و باید با گسترش وحدت، همدلی، گسترش سبک زندگی اسلامی و دفاع از مظلومان جهان، پیروزی امت اسلامی و نابودی دشمن را تسریع کرد.

گفتنی است؛ نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون ‌های کشورهای اسلامی از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.