رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه وزارت صنعت گویا کسانی را هم که به بانک معرفی کرده جزو دریافت کنندگان تسهیلات می داند، گفت: من نمی‌دانم وزارت صنعت چه اصراری دارد که آمار تسهیلات پرداختی به تولید را ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند.

آمارسازی وزارت صنعت در اعلام تسهیلات تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل روغنی گلپایگانیدر رابطه با آمار وزارت صنعت مبنی براینکه در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط  تسهیلات ۱۷ هزار میلیاردی به بیش از ۲۵ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است، اظهار داشت: در مورد آمار تسهیلات پرداختی رقم‌های مختلفی عنوان می‌شود به گونه‌ای که آقایان از پرداخت تسهیلات ۲۰ یا ۱۷ هزار میلیاردی به بخش تولید سخن می‌گویند اما در این خصوص باید به صحبت های کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی استناد کرد.

وی افزود: به اعتقاد آقای کمیجانی سیستم بانکی فقط ۱۴ هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی تسهیلات پرداخت کرده استکه این موضوع اختلاف زیادی با آمارهای اعلامی وزارت صنعت دارد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد تسهیلات پرداختی به بخش تولید استمهال بدهی‌ها بوده است، افزود: وزارت صنعت گویا کسانی را هم که به بانک معرفی کرده جزو دریافت کنندگان تسهیلات می داند که رقم ۱۷ هزار میلیاردی را بیان می‌کند.

روغنی با اشاره به اینکه به مسئولین وزارت صنعت گفته‌ام که چرا شما می‌خواهید از عملکرد غلط بانک‌ها حمایت کنید، تصریح کرد: من نمی‌دانم وزارت صنعت چه اصراری دارد که آمار تسهیلات پرداختی به تولید را ۱۷ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کند. اگر این میزان تسهیلات پرداخت شده بود که باید در اوضاع بخش تولید تغییری به وجود آمده بود!

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.