مهاجم پرسپولیس رویای رفتن به اروپا را در سر دارد اما برای رسیدن به اهداف خود با معضلی به نام رضایت‌نامه مواجه شده است.

 همه چیز درباره طارمی در دو راهی پرسپولیس و اروپا

به گزارش قدس آنلاین، مهدی طارمی در پرسپولیس می‌ماند یا رفتنی است؟ این سوالی است که هواداران پرسپولیس برای شنیدن پاسخ قطعی‌اش لحظه‌شماری می‌کنند اما آنچه مشخص است برانکو ایوانکوویچ برای شنیدن پاسخ این سوال فقط تا روز سه‌شنبه منتظر خواهد ماند. پرسپولیس روز چهارشنبه راهی اوکراین می‌شود و اگر قرار باشد طارمی در پرسپولیس بماند حتما باید در این اردو شرکت کند.

طارمی انگیزه‌ای برای ماندن دارد؟
مهدی طارمی در پرسپولیس موفق شد دو عنوان آقای گلی کسب کرده و به اوج محبوبیت هم برسد. در کنار این مسئله او در تیم ملی هم جایگاه ثابتی برای خود دست‌وپا کرد تا حدی که در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی موفق شد 8 گل به ثمر برساند. در چنین شرایطی طبیعی است که طارمی از انگیزه زیادی برای ادامه کار در پرسپولیس و فوتبال ایران برخوردار نباشد. موردی که برانکو ایوانکوویچ هم به آن رسیده و شاید به خاطر همین است که اصرار چندانی به ماندن پسر بوشهری ندارد. مسئولان باشگاه پرسپولیس هم در مذاکراتی که با طارمی داشتند به خوبی متوجه این مسئله شدند که این بازیکن تا حدی اشباع شده و شاید رفتن او به سود خودش و پرسپولیس باشد.

برنامه طارمی برای رفتن به تیم‌های بزرگ اروپایی
شماره 9 پرسپولیس رویای رفتن به تیم‌های بزرگ اروپایی را در سر می‌پروراند. مشاوران او در این زمینه راهکار مناسبی را پیش‌رویش قرار داده‌اند. اینکه قبل از جام‌جهانی با بازی در یک تیم معمولی اروپایی خود را آماده حضور در این رقابت‌ها کرده و بعد از جام‌جهانی روسیه به یک تیم خوب اروپایی بپیوندد. این تفکر طارمی شاید در ظاهر منطقی باشد اما در عین حال باید شرایط هم برای جدایی این بازیکن از پرسپولیس و رسیدن به اهدافش مهیا باشد.

معضلی به نام رضایت‌نامه
اتفاقاتی که فصل پیش در مورد انتقال مهدی طارمی به ریزه‌اسپور ترکیه و بازگشت او به پرسپولیس رخ داد در نهایت منجر به این شد که او قراردادی دو ساله  با سرخپوشان امضا کند. شاید اگر طارمی در آن شرایط به پرسپولیس بر نمی‌گشت هرگز حاضر به عقد قرارداد دو ساله با پرسپولیس نمی‌شد تا الان دنبال رضایت‌نامه باشد. باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایت‌نامه طارمی یک میلیون یورو درخواست کرده است، مبلغی که کمتر تیم اروپایی و شاید هیچ تیم اروپایی حاضر به پرداخت آن نیست از این جهت که طارمی قصد دارد با تیم جدیدش قرارداد یک‌ساله امضا کند تا بعد از جام‌جهانی راهی تیم بزرگتری شود.

هر باشگاهی اگر به دنبال پرداخت یک میلیون یورو برای رضایت نامه طارمی است قاعدتا با او قرارداد حداقل 3 ساله امضا خواهد کرد تا از این انتقال بهره فنی یا در آینده مالی ببرد. در چنین شرایطی شاید طارمی راهی برای ماندن در پرسپولیس نداشته باشد و سعی کند با درخشش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و مراحل بالاتر این رقابت‌ها و همچنین رقابت‌های داخلی، جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کند تا بعد از عملکرد موفقیت‌آمیز در جام‌جهانی به آرزویش برای بازی در سطح اول اروپا برسد. در این میان کار برانکو هم برای انگیزه دادن به مهاجم شماره 9 تیمش سخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.