شهرکرد- نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت:ترویج و استفاده از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین اولویت‌ها در صنایع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.

 ترویج اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین اولویت‌ها در صنایع پاک است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی، علی کاظمی بابا حیدری در آیین افتتاح مجتمع بوم‌گردی سراب باباحیدر گفت : صنعت گردشگری امروزه از جایگاه بسیار مهمی در دنیا برخوردار شده است و در کشور ما نیز باید از نعمت‌های خدادای در این راستا استفاده شود.

وی افزود: ترویج و استفاده از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین اولویت‌ها در صنایع پاک است که رونق آن ضرورت دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از هنرهای‌ دستی باید به‌ جد حمایت شود و راهنمایی‌های لازم در این زمینه به مردم ارائه شود.

کاظمی بابا حیدری با اشاره به اینکه در شهرباباحیدر تاکنون دو اقامت‌گاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده‌است،خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید باید در حوزه صنایع ‌دستی روستایی همکاری‌های لازم را بیش‌ازپیش انجام دهد.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن دینی و غنی موجود استان تصریح کرد: شهر باباحیدر دارای قدمتی حدود یک‌هزار سال و ظرفیت‌های گردشگری و هنرهای‌دستی فراوان است و مسجد جامع آن نیز جزو آثار تاریخی و فرهنگی مهم محسوب می‌شود.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: نخستین سفره‌خانه سنتی استان در شهر باباحیدر راه‌اندازی شد که این اقدام سبب ایجاد انگیزه‌ و ترویج این اقدام در سایر شهرستان‌ها شد.

بهمن عسگری‌سوادجانی افزود: اقامت‌گاه بوم‌گردی باباحیدر با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و صندوق‌ کارآفرینی امید انجام شد و برای راه‌اندازی سفره‌خانه‌ها و خانه‌مسافرهای دیگر در شهرستان‌ها نیز تسهیلات لازم اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مرمت حمام تاریخی شهر باباحیدر با ۵۰ درصد اعتبار از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد اعتبار دولتی تشریح کرد: برای مرمت سایر اماکن تاریخی نیز کمک‌های لازم از سوی این اداره‌کل صورت می‌گیرد.

عسگری‌سوادجانی از اختصاص ۱۸ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌ ایجاد خانه‌مسافر خبر داد و گفت: باباحیدر از ظرفیت گردشگری بسیار مطلوبی برخوردار در این زمینه برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.