اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حقوق بشر آمریکایی یک ادعای پوشالی و دروغین است که جعلی بودن آن در جنایت حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران و کشتن مسافران این پرواز اثبات شد.

حقوق بشر آمریکایی یک ادعای پوشالی و دروغین است

حجت الاسلام صفر قربانپور در این باره اظهار داشت: دوازدهم تیرماه یادآور جنایت وحشیانه حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس توسط آمریکا در سال ۶۷ است که پوشالی بودن ادعای این کشور در رابطه با حفظ حقوق بشر را به جهان نشان داد.

وی افزود: آمریکا وقتی در توطئه جنگ تحمیلی با ایران، با وجود همه امکاناتی که در اختیار صدام گذاشته بود خود را بازنده یافت و مشاهده کرد که اهداف و منافع نامشروع سیاسی و اقتصادی اش تامین نشده، دست به این اقدام جنایت کارانه زد و در نهایت وقاحت به فرمانده ای که این برنامه را عملی ساخته بود، مدال شجاعت داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این جنایت یک اقدام تروریستی رسمی و دولتی بود که جهان را از این اقدام شنیع و ننگین متاثر ساخت و این بار دست خیانت و دشمنی آمریکا با نظام اسلامی از آستین موشک های جنگی بیرون آمد.

قربانپور خاطرنشان ساخت: ۲۹۰ نفر از هموطنانمان از زن و مرد و کودک در این اقدام تروریستی تکه تکه شدند و آمریکا باید بداند که این لکه ننگین همواره بر پیشانی آنها است و هرگز نه پاک می شود و نه فراموش خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: آمریکا برای اینکه بر این جنایت وحشیانه سرپوش بگذارد از تمام ابزارهای رسانه ای بین المللی بهره گرفت تا حقیقت را وارونه جلوه دهد، اما واقعیت بر اذهان حقیقت جو و واقع بین کاملا آشکار است.

وی تصریح کرد: دوازدهم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی روز افشای حقوق بشر آمریکایی است، که در واقع باید بر آن نام «حقوق ضد بشر» گذاشت و عملکرد آمریکا در این زمینه کاملا تایید کننده این عنوان است.

قربانپور اضافه کرد: تاریخ معاصر جهان مملو است از اقدامات جنایت کارانه، ضد بشری و تروریستی آمریکا که در ذهن تاریخ حک شده و امیداریم روزی مجامع بین المللی این اقدامات را محکوم کرده و همچنین مجامع حقوقی جهانی به این جنایات رسیدگی کنند.

گفتنی است پرواز مسافربری هواپیمایی ایران‌ از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن از جمله ۶۶ کودک کشته شدند. این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ جهان است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.