شهرکرد- مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: وضعیت موجود ایثارگران با تحقق برنامه ششم توسعه مطلوب‌تر خواهد شد.

وضعیت ایثارگران با تحقق برنامه ششم توسعه بهبود می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام پرویز ولی‌زاده روز شنبه در نشست مشاوران و ایثارگران منطقه دو کشور با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از چهار هزار میلیارد تومان بابت مطالبات و معوقات ایثارگران از سال ۸۹ تاکنون بوده است پرداخت شد.

وی افزود: البته معوقات و مطالبات سال گذشته جامعه ایثارگری به طور کامل پرداخت نشده است و پیش‌بینی می‌شود این معوقات تا پایان سال جاری پرداخت شود.

حجت الاسلام ولی‌زاده با تاکید بر اینکه امتیازاتی برای بهبود وضعیت جانبازان و رزمندگان در قانون برنامه ششم توسعه تعبیه شد، گفت: امتیازاتی برای تحصیل و اشتغال فرزندان جانباز و رزمندگان باید در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اجرای این قانون تحول عظیمی در خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مانند  پرداخت هزینه درمان ایثارگران، پرداخت تسهیلات برای مسکن  و اشتغال جامعه ایثارگری بوجود آورد.

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نهادینه شود.

وی با اشاره به مصوبات قانون خدمات جامع ایثارگران، تصریح کرد: طبق این قانون بایستی  ۲۵ درصد سهمیه استخدامی‌ها متعلق به خانواده شهدا و پنج درصد متعلق به جانبازان و رزمندگان بالای ۶ ماه فعالیت است.

حجت الاسلام ولی‌زاده خاطرنشان کرد: دولت موظف است اقدامات لازم برای اجرای صحیح و به موقع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در طول برنامه به عمل آورد و اعتبار کافی را در بودجه سنواتی در نظر بگیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.