قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر مراقبت جدی از ترویج خرافات در ایام اربعین تأکید کرد و گفت: یکی از شگردهای اسلام انگلیسی ترویج خرافات در ایام اربعین است و باید همه مراقب این آسیب و فتنه باشیم.

ترویج خرافات در ایام اربعین از شگردهای اسلام انگلیسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مردمی اربعین اظهار داشت: اربعین به کشور خاصی تعلق ندارد، بلکه به همه حقیقت عالم هستی و آفرینش تعلق دارد و خدای متعال نیز بسترهای لازم برای دیده شدن و ماندگاری آن را فراهم کرده است.

وی تجمیع هیأت‌های مذهبی و همدلی و همراهی نیروهای ایمانی و انقلابی را در شکل‌گیری حرکت عظیم اربعین بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: هر چه در مناسبت‌های مذهبی، وحدت و همدلی بیشتری بین قشرهای مختلف مردم، هیأت‌های مذهبی و نیروهای ایمانی و انقلابی به وجود بیاید، اثرگذاری آن در جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند و نمونه این معنا را در برپایی نماز عید فطر امسال به خوبی مشاهده کردیم.

امام جمعه قزوین افزایش 10 برابری حضور مردم در نماز عید سعید فطر امسال در مسجدالنبی(ص) را حرکتی رو به جلو دانست و تأکید کرد: خوشبختانه نماز عید فطر امسال نسبت به سال‌های گذشته با شکوه بیشتری برگزار شد و این مهم نوید آینده‌ای بهتر در شکل‌گیری تجمع‌های عظیم‌تر را می‌دهد.

عابدینی بر هم‌افزایی نیروهای ایمانی تأکید کرد و افزود: به همان اندازه که نقش فرصت‌های دینی نسبت به یکدیگر حائز اهمیت است، نقش هم‌افزایی نیروهای مؤمن و انقلابی هم اهمیت دارد، چراکه این هم‌افزایی در نهایت به عظمت همه مراسمات مذهبی می‌افزاید.

وی عظمت راهپیمایی اربعین را تفسیر کلام حضرت زینب‌کبری(س) که فرمودند «ما رایت الا جمیلا» دانست و اذعان کرد: امروز با وجود شکل‌گیری حرکت عظیم و باشکوه پیاده‌روی اربعین، بخشی از جلوه‌های اربعین را مشاهده می‌کنیم و بسیاری از جلوه‌های آن را در آینده شاهد هستیم.

امام جمعه قزوین تقویت بُعد معنوی اربعین را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: هر چند بعد معنوی در اربعین به خودی خود وجود دارد، اما تقویت این معنا در ایام اربعین لازم و ضروری است.

عابدینی بر مراقبت جدی از ترویج خرافات در ایام اربعین هم تأکید کرد و گفت: یکی از شگردهای اسلام انگلیسی ترویج خرافات در ایام اربعین است و باید همه مراقب این آسیب و فتنه باشیم.

وی ایام اربعین را فرصتی برای تعامل بیشتر با مردم عراق و تقویت روح برادری بین مسلمانان معرفی کرد و یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس، جنگ بین ما و مردم عراق با رژیم بعث بود و بسیاری از نیروهای عراقی در جبهه‌های ما علیه این رژیم مبارزه می‌کردند و این مهم زمینه وحدت بسیاری را فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص ثبت و جمع‌آوری خاطرات زائران اربعین مطرح کرد: جمع‌آوری خاطرات مردم در سفر اربعین می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ حسینی(ع) داشته باشد و باید تلاش شود تا به صورت مکتوب و در فضای مجازی این معنا را دنبال کنیم.

عابدینی تأکید کرد: ره‌آورد حماسه اربعین این است که کاری کنیم فرهنگ اربعین و فرهنگ امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان همواره در جامعه جریان پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.