بیرجند- اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، مجوز زیست محیطی اجرای طرح تجهیز و بهره برداری معدن زغال سنگ پروده شرقی شهرستان طبس را صادر کرد.

مجوز زیست محیطی معدن زغالسنگ پروده شرقی طبس صادر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس گفت: طرح تجهیز و بهره برداری از این معدن با هدف دستیابی به خودکفایی در تامین بخشی از زغالسنگ و صنایع فولاد کشور و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه، صرفه جویی در مصرف ارز و اشتغالزایی و محرومیت زدایی در برنامه ها و سیاست های ملی ایجاد شده است.

امید فلاح ادامه داد: برای اخذ مجوز زیست محیطی این طرح، قرارداد ارزیابی آثار زیست محیطی با شرکت مشاور منعقد شد که پس از تهیه و تکمیل گزارش نهایی و قرائت در جلسه کارگروه ماده ۲ آیین نامه ارزیابی آثار زیست محیطی، مجوز زیست محیطی طرح ها در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مشروط به رعایت الزامات زیست محیطی صادر شد .

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس با اشاره به میزان ظرفیت استخراج این معدن اظهار کرد: ظرفیت استخراج سالیانه این واحد حدود ۷۰۰ هزار تن زغالسنگ خام و معادل ۵۵۰ هزار تن کنسانتره زغالسنگ است.

معدن زغالسنگ پروده شرقی طبس به وسعت ۲۸ کیلومتر مشتمل بر هشت بلوک و حدود ۱۷۷ میلیون تن ذخیره قابل استخراج زغال سنگ خام کک شو که در ۷۵ کیلومتری شهر طبس در خراسان جنوبی واقع شده است.

ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور را شامل می شود که ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از ۸۶۰ میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.

سالانه بیش از یک و هفت دهم میلیون تن زغالسنگ از حوزه معادن زغالسنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.