قوچان- فرماندار شهرستان قوچان گفت: سهم یارانه کشمش اختصاص‌یافته به باغداران متضرر در شهرستان قوچان حدود ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است.

باغداران متضرر قوچانی یارانه دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار قوچان ظهر یکشنبه در بازدید از باغات شهرستان در جمع خبرنگاران بابیان این مطلب که چند سالی است که طرح پایاب به سد تبارک آباد شهرستان قوچان متوقف‌شده است گفت: با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی این موضوع در دستور کار قرار گرفت که مقرر گردید با تعیین پیمانکار عملیات آن به‌زودی آغاز و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی به متضرر شدن تعداد زیادی از باغداران انگور شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سهم یارانه کشمش اختصاص‌یافته به شهرستان قوچان حدود ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان می‌باشد که در مقررات بدین گونه است که اگر صندوقی تشکیل شود معادل ۴۸ درصد از سهم این صندوق را دولت و ۵۲ در صد آورده توسط خود مردم تأمین خواهد شد.

علیرضا قامتی نگاه شهرستان قوچان را با توجه به نداشتن صنایع تبدیلی کشمش و انگور ایجاد صندوق دانست و تصریح کرد: با توجه به این موضوع که اگر بخواهیم آورده دولت را داشته باشیم، نیاز به ایجاد چنین صندوقی هستیم تا هم سرمایه در گردش داشته باشیم و هم کشاورزان از تسهیلات کم‌بهره با سود ۴ درصد استفاده کنند تا درزمانی که دچار مشکلات فصلی و کمبود منابع مالی می‌شویم، بتوانیم از آن استفاده بهینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.