شیراز- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه‌های متنوع رضوی در دهه کرامت در ۲۰۰ نقطه جهان خبر داد.

برنامه های دهه کرامت در ۲۰۰ نقطه جهان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع) اظهار داشت: دهه کرامت یک فرصت طلایی برای ابراز معرفت است و مأموریت شورای هماهنگی باید در معرفت‌افزایی و جلوگیری از بدعت‌گذاری تمرکز یابد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی بین دستگاه‌ها باعث خواهد شد که برنامه‌های دهه کرامت باکیفیت‌تر برگزار شود، خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ نقطه جهان برنامه‌های جذابی در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: ۴۰۰ هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در کشور برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۰۰ برنامه به‌صورت ویژه خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۳۴ هزار کانون فرهنگی سراسر کشور و ۸ هزار بقعه متبرکه به همراه ۴۰ هزار پایگاه بسیج در کنار سایر ارگان‌ها، برنامه‌های دهه کرامت را پیش خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت شاهد رقم خوردن یکی از جلوه‌های بی‌بدیل فرهنگی در کشور خواهیم بود، تصریح کرد: دهه کرامت نقطه شادی و سرور ملت ایران است و باید وحدت را در این دهه تقویت کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: باید سعی کنیم برنامه‌های دهه کرامت صبغه مردمی داشته باشد و حق خودمان را نسبت به ولایت ادا کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضایل حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر در شخصیت احمدبن موسی (ع) دقت می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که ایشان یک منظومه از فضایل اخلاقی را در خود جمع کرده‌اند.

وی افزود: ششم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است و دستگاه‌های فرهنگی باید اقدامات انجام‌ شده در راستای تبیین شخصیت این امام‌زاده جلیل‌القدر را به مردم نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.