نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی وضعیت تعرفه‌ای انجمن بیهوشی کشور خبر داد.

ورود کمیسیون بهداشت به پرونده تعرفه انجمن بیهوشی کشور/ تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به اعتراضات

به گزارش قدس آنلاین،  محمد حسین قربانی در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی طرح مدیریت واحد شهری که بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون فرعی به اظهار نظر در این زمینه پرداخت که تصمیم گرفته شد این موضوع تا نشست بعدی، مراعا گذاشته شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لایحه دولت در زمینه وزارت ورزش و واگذاری برخی اختیارات به این وزارتخانه از دیگر موارد مطروحه در این کمیسیون به شمار می رفت که با توجه به اینکه دولت این لایحه را پس گرفته است لذا این موضوع نیز از دستور کار خارج شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: طرح تعیین تکلیف اعضای هیات علمی دانشگاه غیردولتی و دانشگاه آزاد از دیگر موارد مطرح شده در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود؛ درحال حاضر اگر استادی در دانشگاه غیر دولتی یا دانشگاه آزاد ۲۰ تا ۲۵ سال خدمت کند هیات امنای این دانشگاه ها می توانند بدون هیچ گونه آینده نگری می تواند این استاد را بیرون کنند حال نگاه طراحان این طرح آن بوده تا حداقل قانون کار برای افراد مورد توجه قرار گیرد اما کلیات آن در کمیسیون بهداشت و درمان رد شد.

وی افزود: رسیدگی به دغدغه‌های انجمن بیهوشی کشور نیز مطرح شد با توجه به اینکه دولت در حلقه خدمات پزشکی ۲۵ درصد ارزش نسبی تعرفه انجمن بیهوشی را کاهش داده که موجب نگرانی ۴ هزار نفر از این افراد شده است درحالی که این گروه ها نقش موثری در سند تحول سلامت دارند، قطعا کمیسیون بهداشت این موارد را با دقت بررسی می کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خانه ملت گفت: حال کمیته ای به ریاست اکبر ترکی عضو این کمیسیون تشکیل شد، این مهم بررسی شده و در نهایت کمیسیون از شورای عالی بیمه درخواست کرده تا مشکلات افراد رفع شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.