شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های صنعتی مصوب سفر رئیس جمهور به استان آنگونه که انتظار می‌رفت انجام نشده است.

طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری اجرا نشد

به گزارش قدس آنلاین، سیامک سلیمانی در شورای هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: متاسفانه طرح‌های صنعتی مصوب سفر رئیس جمهور به استان آنگونه که انتظار می‌رفت انجام نشده است به گونه‌ای که برخی بنیادها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، محقق شدن طرح‌ها و پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان نیازمند پیگیری مقامات استان است.

وی با تاکید بر حفظ سرمایه در شرایط موجود، افزود: تعطیلی کارخانه‌ها یا اخراج کارگران در برخی موارد از مسائل جهانی نشات می‌گیرد مثل صبا فولاد که مشکل آن بالا رفتن نرخ جهانی فولاد و افزایش قیمت صادرات شمش آهن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با اشار به مشکلات کارگران کارخانه برفاب بیان کرد: ۷۰ درصد تولیدات کارخانه برای به کشور عراق صادر می شود، سازمان صنعت و معدن بارها در خصوص اینکه این کارخانه فقط عراق را به عنوان هدف صادرات کالا قرار داده به آنها تذکر داده است که به یک بازار اکتفا نکنند.

سلیمانی ادامه داد: رئیس کارخانه بیشتر به صحبت‌های مشاور خود توجه می‌کند که نتیجه آن هم اجتماع کارگران و به وجود آمدن مسائلی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی گفت: علاوه بر ایجاد کارگاه‌ها و صنایع جدید باید برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها به صورت مستمر رصد شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۲ استان کشور درگیر افزایش قیمت شمش آهن هستند، تاکید کرد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان باید در راستای ایجاد میز تجاری در کشورهای هدف صادرات فعال‌تر شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.