۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 543943

مشهد- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور علم و فناوری را فصل جدیدی برای وقف دانست و گفت: باید تلاش شود تا درآمد موقوفات موجود به صورت علمی و فناورانه چند برابر شود.

علم و فناوری فصل جدیدی برای وقف است

به گزارش قدس آنلاین، جلسه مشترک حجت الاسلام علی محمدی، روز دوشنبه در جلسه ای با اعضای کمیته وقف علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه با برنامه هایی چون خیمه های معرفت، مشاوره و تبلیغات چند رسانه ای نوعی اقدام فناورانه برای انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) در امامزادگان است.

وی با بیان اینکه تولید علم و فناوری و ارتقای سهم وقف در علم و فناوری تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: نخبه به لحاظ فکر، ذهن، ایده، درک و فهم بالاست اما در صورتی می توانیم از یک نخبه پشتیبانی اقتصادی کنیم که موقوفات ما به بهره برداری و درآمد مناسب برسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در صورتی که موقوفات موجود در خدمت علم و فناری به بهره برداری و درآمد برسد و برای مردم قابل درک و ملموس شود مردم و خیران نیز به سمت وقف علم و فناوری روی می آورند.

فعالیت انجمن وقف علم و فناوری در خراسان رضوی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه خراسان رضوی دارای  ۲۳ هزار و ۹۷۴ موقوفه و حدود ۱۶۰ هزار رقبه است، بیان داشت: مرکز مشاوره وقف استان خراسان رضوی از سال ۹۰ با سه شاخص اعتقاد مردم، نیازهای حال و آینده جامعه و نیاز آن منطقه ایجاد شد.

حجت الاسلام جمال ایزدی، با بیان اینکه امروزه در هر موضوعی هرچند اندک وقف جدید داریم، افزود: انجمن وقف علم و فناوری با ۹ عضو اصلی از موفق ترین انجمن های استانی خراسان رضوی است، که در دو موضوع حمایت از نخبگان و ایجاد مرکز سلول های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

ایزدی گفت: برگزاری همایش های شهرستانی، استانی و ملی با موضوع وقف علم و فناوری، رونمایی از اولین کتاب علم و فناوری کشور در خراسان رضوی و رو نمایی از وقف جمعی علم و فناوری از کارهای صورت گرفته در سالهای اخیر بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی، تصریح کرد: خرید ۱۰۰ سهم از اوراق وقف علم و فناوری به ارزش ۱۰ میلیون ریال توسط استاندار خراسان رضوی و وقف منزل مسکونی در شهرستان سبزوار به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از جمله وقف های علم و فناوری استان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.