مشهد- استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق گفت: آمریکا به دنبال این است که بتواند انسجام و یکپارچگی ملت‌های منطقه را از بین ببرد.

آمریکا به دنبال از بین بردن اتحاد کشورهای اسلامی منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، بسام ابوعبدالله روز دوشنبه در نشست علمی «طرح جدید آمریکا برای سوریه، عراق و سیاست خارجی در قبال منطقه با توجه به اولویت‌های آمریکا و چالش‌های پیش رو» از نشست های اجلاسیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، اظهار کرد: آمریکا برای اینکه نقشه‌های خود را پیاده کنند به دنبال تضعیف جبهه مسلمانان هستند و تنها راه این اقدام را افزایش اختلافات بین شیعه و سنی می‌دانند.

وی در این نشست علمی که در حاشیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی برگزار شد،   به تشریح موضوع امنیت اسرائیل و تغییر در جغرافیای سیاسی کشورهای منطقه  پرداخت و خاطرنشان کرد: ایجاد توازن در منطقه از جمله مسائلی بوده که آمریکا از آن به نفع رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه دمشق با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال تجزیه کشورها در منطقه است گفت: آنها می‌خواهند انسجام و یکپارچگی ملت‌های منطقه را از بین ببرند.

وی با اشاره به علل شکل‌گیری ارتباط تنگاتنگ بین عربستان و اسرائیل خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش داشت ترک‌ها را هم در همین مسیر قرار دهد و در کنار این مساله تلاش‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هم انجام داد.

ابوعبدالله گفت: از بین رفتن مرز بین سوریه و اسرائیل و به دنبال آن سوریه و عراق هدف و نظر آمریکا بود که نتوانستند به این منظور برسند؛ همچنین در جنگ لبنان آمریکا می‌خواست مرز لبنان و سوریه را از بین برده و از این طریق سیطره کاملی بر منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پاسخ محکم مقاومت به توطئه‌ها، آمریکا را سردرگم کرده است گفت: همین مساله بود که موجب شد آنها به شکست‌های خود در منطقه اعتراف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.