مشهد- استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه ترامپ به دنبال بهبود روابط با روسیه است گفت: سازمان‌های سیاسی آمریکا با این مساله مخالف هستند و آنها تقابل با بخش‌هایی از دنیا که با روسیه در ارتباطند را می‌خواهند که این امر موجب بن‌بست سیاسی در آمریکا شده است.

سیاست‌های ترامپ آمریکا را در بن‌بست سیاسی قرار داده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مرندی روز دوشنبه در نشست علمی «طرح جدید آمریکا برای سوریه، عراق، وسیاست خارجی در قبال منطقه با توجه به اولویتهای آمریکا و چالشهای پیش رو» در حاشیه نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی در مشهد، با بیان اینکه موضوع مهم برای آمریکا جلوگیری از به قدرت رسیدن دولت سوریه و آزادی مناطق اشغال شده در آن است گفت: به همین خاطر است که رژیم صهیونیستی در این نقطه فعال شده و دخالت‌هایی را در جریانات سوریه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که ترامپ در آن مشکل دارد مربوط به سیاست خارجی است، گفت: ما امروز شاهد تغییر در روابط دو جانبه آمریکا با دیگر کشورها هستیم و به عنوان نمونه آمریکا به دنبال کاهش واردات از آلمان و افزایش صادرات به آن است که اتحادیه اروپا در این زمینه اختلاف دارد و باید ببینیم در اجلاس جی ۲۰ نتیجه این اختلافات به کجا خواهد رسید.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در تشریح سیاست آمریکا در مقابل عراق و سوریه و تلاش‌ها برای توجیه دخالت‌های سیاسی در منطقه، با اشاره به تحریم چین از سوی آمریکا بیان کرد: ترامپ سیاست‌های خصمانه علیه چین و اتحادیه اروپا اتخاذ کرده که این برای کشور ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ترامپ به دنبال بهبود روابط با روسیه است خاطرنشان کرد: اما سازمان‌های سیاسی آمریکا با این مساله مخالف هستند و آنها تقابل با بخش‌هایی از دنیا که با روسیه در ارتباطند را می‌خواهند که این امر موجب ایجاد بن‌بست سیاسی  در آمریکا شده است.

مرندی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ترامپ در حال سوق دادن آمریکا به سمت زوال است بیان کرد: امروز در حوزه سیاسی یک تقابل جدی در حوزه تفکرات مختلف در آمریکا ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.