۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 543973

شبکه یک 4 سریال برای تابستان در نظر گرفته که مهمان خانه های بینندگان در شب های گرم تابستان می شوند.

سریال های تابستانی شبکه یک

به گزارش قدس آنلاین، مجموعه تلویزیونی «ایستاده در غبار» برگرفته از نسخه سینمایی این اثر است که در شش قسمت ۳۰ دقیقه ای تهیه شده است و از جمعه نهم تیر حوالی ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش شده است.

این سریال روایتگر زندگی جاوید الاثر سردار حاج احمد متوسلیان است که شش مقطع دوران کودکی، مبارزات پیش از انقلاب، ورود به سپاه، آغاز جنگ تحمیلی و تمرکز در منطقه کردستان، فتح خرمشهر و حضور در کشور لبنان و ربایش او توسط رژیم صهیونیستی را شامل می شود.

از زمانی که سینمایی «ایستاده در غبار» کلید خورد، فیلم نامه به گونه ای به نگارش درآمد که قابلیت تدوین دو نسخه سریالی و سینمایی از آن پیش بینی شده بود.

نسخه سریالی این اثر ماندگار ۳۰ دقیقه از نسخه سینمایی آن بیشتر است که این افزایش تایم، مقطع حضور حاج احمد متوسلیان در منطقه کردستان و لبنان را به تفصیل روایت خواهد کرد.

«ایستاده در غبار» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی حبیب الله والی نژاد محصول سال ۱۳۹۴ است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی و بصری و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس این جشنواره را از آن خود کرد. هادی حجازی فر، امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی در آن ایفای نقش کردند.

چهارشنبه ۱۴ تیر و همزمان با سالروز ربوده شدن جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، قسمت پایانی این سریال به روی آنتن خواهد رفت و قرار است جمعه ۱۶ تیرماه هم، فیلم سینمایی این اثر ارزشمند ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش شود.

*** فصل دوم سریال «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی و شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی داوود هاشمی در ۳۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای قرار است با اتمام سریال «ایستاده در غبار» پخش شود.

فیلمنامه سریال «پرستاران» تلخ و شیرینی‌های حرفه پرستاری و دیگر فعالان کادر درمانی را نمایش می‌دهد. این مجموعه تلویزیونی، زندگی چند پرستار را نمایش می‌دهد که در یک اورژانس فعالیت می‌کنند و البته فقط به زندگی حرفه‌ای آنها نمی‌پردازد بلکه داستان‌هایی از زندگی شخصی این پرستاران و تعاملات آنها با کادر درمانی را نیز به نمایش می‌گذارد.

فاطمه گودرزی و عاطفه رضوی در نقش سوپروایزر و لیندا کیانی، الناز حبیبی و فریبا نادری در نقش پرستار، پنج بازیگر اصلی سریال هستند.

امین زندگانی، مهدی صبایی، سیاوش خیرابی، صفا آقاجانی، مریم یوسف، رضا توکلی، محمد عمرانی، اشکان اشتیاق، نسرین نکیسا، ایمان باقری، شهنام شهابی، شهرام قائدی و شهرام عبدلی از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

*** سریال «بی نمک» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و تهیه کنندگی محسن چگینی از سریال های دیگری است که از این شبکه قرار است پخش شود.

قصه این سریال درباره یک معاون وزیر است و سام درخشانی نقش بادیگارد این شخصیت سیاسی را بازی می کند. این سریال در یک خانواده بزرگ اتفاق می‌افتد که قهرمان اصلی آن نیز یکی از مقامات دولتی است و در فضای کمدی دچار ماجراهایی می‌شود.

سام درخشانی، بیژن امکانیان، فلور نظری، مهتاج نجومی، محمد فیلی، ‌ شبنم فرشادجو، سامان دارابی، کاوه سماک باشی، طوفان مهردادیان، رامتین خداپناهی، افشین نخعی، ستاره حسینی، نیکی محرابی در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

*** به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز سریال «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی حسن برزیده و تهیه کنندگی محمد نشاط در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه ای برای پخش آماده شده است.

مجموعه تلویزیونی «پرواز در ارتفاع صفر» که زندگی یک خلبان جنگنده نیروی هوایی را در دوران جنگ روایت می‌کند، با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است.

بیژن امکانیان، شاهرخ استخری، عمار تفتی، سوگل خلیق، محمد عمرانی، حمیدرضا نیکدل، بهاره ریاحی، رضا رادمنش، حدیث تهرانی، مجید جعفری، پیام داداشیان، رضا مسعودی از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی پربازیگر «پرواز در ارتفاع صفر» هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.