۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 543986

تبریز- رئیس سازمان بهزیستی از تدوین سند ملی سالمندی کشور در آینده با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

سند ملی سالمندی تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در همایش بین المللی سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاستگذاری در تبریز اظهار کرد: محورهایی چون تامین رفاه اجتماعی، سالمندی با سلامت، دسترسی عادلانه به خدمات حمایتی، مسکن مناسب و کرامت سالمندان در این سند ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۲۲ هزار نفر نیروی متخصص سازمان بهزیستی برای اجرایی کردن سند ملی سالمندی همکاری می کنند، گفت: برنامه‌های پیشگیری و مقابله با سالمند آزاری هر چند در کشور ما شایع نیست در این سند پیش بینی شده است.

رشد جمعیت سالمندی کشور زنگ خطری برای سیاستمداران

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: در استان‌های شمالی کشور درصد رشد سالمندی به میانگین جهانی رسیده است و این زنگ خطری برای سیاستمداران کشور است.

محسن سلمان‌نژاد در این همایش با بیان اینکه رشد جمعیت سالمندی، گریبانگیر کشورهای دنیاست، گفت: کشور ایران نیز به سمت رشد جمعیت سالمندی پیش می‌رود و باید به ارتقاء خدمات سالمندی نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه افزایش رشد جمعیت سالمندی می‌تواند بار اقتصادی برای دولت‌ها داشته باشد، اعلام کرد: دولت‌ها باید نظام بودجه‌ای کشور را طوری تنظیم کنند که سهم مناسبی از آن برای ارائه خدمات به سالمندان تخصیص یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.