سرمربی تیم فوتبال امید می گوید مانده است که در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا چه کار کند.

درماندگی سرمربی تیم امید با اقدام پرسپولیس و استقلال

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین پیروانی درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال امید و خودداری باشگاه‌ها از دادن بازیکن به این تیم گفت: ما یکشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای سازمان تیم ملی و کمیته فنی برگزار و مشکلات را ارزیابی کردیم. همچنین نامه‌ای از مهدی تاج تنظیم و به باشگاه‌ها اعلام شد که با تیم امید همکاری کنند. اینکه چقدر این دستورالعمل اجرایی شود، مشخص نیست چون اردوی ما از روز پانزدهم تیرماه آغاز می‌شود.

وی افزود: فعلاً باید صبر کنیم و ببینیم چه تیم‌هایی با ما همکاری می‌کنند. بعضی از تیم‌ها در حال حاضر خارج از کشور هستند. بعضی‌ها هم مصاحبه کردند که بازیکن نمی‌دهیم. ما روز بیست و هشتم با قرقیزستان بازی داریم و با این شرایط مقابل این تیم مشکل پیدا می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران درباره ضمانت اجرایی دستورالعمل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این مشکلات همیشه در رده سنی تیم امید بوده است. زمانی هم که بنده دستیار برادرم غلامحسین پیروانی در تیم امید بودم، گاهی اوقات با ۶ یا ۷ بازیکن تمرین می‌کردیم. شاید یکی از دلایل عمده‌ای که تیم امید سال‌هاست نتیجه نمی‌گیرد، در همین موضوع باشد.

پیروانی افزود: کمیته انضباطی می‌تواند ضمانت اجرایی برای این دستورالعمل باشد ولی قطعاً اگر با تعامل پیش برویم، موفق‌تر خواهیم بود. اگر هم بخواهند برای باشگاه‌ها تنبیه و جریمه در نظر بگیرند، این به بعد از مسابقات اعمال می‌شود.

وی یادآور شد:‌ در اردوی قبلی ما ۹ بازیکن حضور داشتند که ۲ نفر از آنها هم از اردو رفتند. نمی‌توانستیم اردو را با هفت نفر ادامه بدهیم. برای همین بازیکنان را مرخص کردیم تا روز پانزدهم به تمرینات تیم امید برگردند. هفت روز فرصت داریم تا تمرین کنیم و به مصاف حریفانمان برویم. این هفت روز هم برایمان کم است.

سرمربی تیم امید خاطرنشان کرد: زمانی هم که سرمربی تیم جوانان بودم، این مشکل را داشتیم. دو بازیکن ما روز پرواز به کره جنوبی به ما اضافه شدند و هفت نفر هم بعد از اتمام لیگ برتر، این در حالی بود که قرار بود بازیکنان تیم جوانان از اول اردیبهشت ماه به مدت سه هفته در اختیار ما باشند ولی کسی همکاری نکرد. بعد هم در مسابقات جام جهانی آن مشکلات پیش آمد و انتقاداتی هم مطرح شد. ای کاش منتقدان الان راهکار بدهند تا تیم من با این شرایط و همکاری‌هایی که صورت نگرفته است، چطور به مسابقات برود.

پیروانی ادامه داد: استقلال، پدیده، صنعت نفت و گسترش فولاد در حال حاضر در اردوی خارج از کشور هستند و پرسپولیس هم در آستانه سفر. به این ترتیب نمی‌توانیم بازیکنانمان را در اختیار داشته باشیم. مانده‌ام که با این وضعیت چه کار کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر باشگاه‌ها تا روز پانزدهم بازیکنانشان را به تیم امید ندهند، چه کار خواهد کرد؟ تأکید کرد: ما تا پانزدهم صبر می‌کنیم و اگر بازیکنان را ندهند، در فدراسیون تشکیل جلسه می‌دهیم.

سرمربی تیم امید درباره اینکه بعید است باشگاه‌هایی که در سفر هستند تا دو روز دیگر بازیکنانشان را به تیم امید برسانند، گفت: قطعاً همین‌طور است، شاید بازیکنان روز مسابقه به ما اضافه شوند. در این صورت نمی‌توانیم هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم بخصوص اینکه بازی‌های سختی در عمان و قرقیزستان داریم. بازی‌ها در قرقیزستان برگزار می‌شود که ۲۶۰۰ متر ارتفاع دارد و ارتفاع آن تقریباً دو برابر تهران است. باید به این مسائل توجه شود. کار سختی داریم. متأسفانه همیشه این‌طور بوده است.

پیروانی در پایان گفت: مهمترین ابزار در تیم امید، اول حضور بازیکنان است و بعد زمین تمرین و امکانات دیگر. ما الان اولین ابزار را نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.