اصفهان – تعدادی از دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی و جمعی از قشر فرهیخته دانشگاهی و فرهنگی با صدور بیانیه ای خواستار لغو تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.

دانشگاهیان خواستار لغو تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در متن این بیانیه خطاب به ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: «دانشگاه پیام نور بعنوان مولود انقلاب شکوهمند اسلامی و در جایگاه یکی از نهاد های آموزش عالی ایران، خدمات شایسته ای در امور آموزشی پژوهشی و فرهنگی در اقصا نقاط میهن اسلامی ارائه داده است.

این دانشگاه از یک سو نقش بسزایی در «توسعه عدالت آموزشی» در نقاط محروم داشته و از سوی دیگر توزیع مراکز دانشگاهی آن در همه نقاط کشور در «تحکیم فرهنگ بومی» و جلوگیری از «مهاجرت» ساکنان شهرهای کوچک به کلا شهرها، گام های مهمی در «توسعه متوازن» اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور برداشته است.

از طرفی اسناد فرا دستی علمی کشور مانند سند چشم انداز توسعه، نقشه جامع علمی  و برنامه ششم، دلالت بر توسعه علمی ایران برای حضور مقتدرانه در عرصه تولید علمی جهان دارند و انتظار می رود دانشگاه پیام نور با دارا بودن شمار کثیری از اعضای هیات علمی توانمند در این راستا مورد حمایت قرار گیرد نه اینکه با محدودیت روبرو شود.  

نیک می دانید که این دانشگاه در برهه ای از زمان فشار داوطلبان ورود به آموزش عالی را از دوش وزارت علوم برداشت و اعضای هیات علمی و کارمندان آن با ایثار و فداکاری زحمات طاقت فرسایی متحمل شدند. اینک روا نیست که با برخورد سلیقه ای و غیر کارشناسی «دانشگاه مردمی پیام نور» به نفع دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس های خودگردان  محدود شود.

متاسفانه برخلاف فلسفه انقلاب اسلامی که بر اساس حاکمیت آرای ملت و توسعه درون زا شکل گرفته است و بدون توجه به خواسته های اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه و واقعیات علمی جهانی و ملی،   کسانی قصد دارند با تغییر در اساسنامه دانشگاه، محدودیت های عمده ای برای آن بوجود آورند از جمله حذف دوره دکتری که بدون تردید با وجود بیش از ۲۵۰ استاد تمام و دانشیار و ۱۳۰۰ استادیار، امری غیر کارشناسی بوده و تصمیمی کاملا غیر اصولی است. همچنین تغییر نظام آموزش ترکیبی (حضوری – الکترونیکی) به آموزش مجازی محض، با واقعیات موجود در جامعه علمی کشور و  آموزش عالی در سطح جهان ناسازگار است و آموزش مجازی می تواند به افت تحصیلی و در سرازیری سقوط قرار گرفتن رشد علمی و همچنین نزول دانشگاه های کارآفرین منجر گردد دانشگاهی که باید اذعان نمود جمع گسترده ای از فارغ التحصیلان آن جز رتبه های برتر آزمون های مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های برتر داخل و خارج از کشور می باشد.  

در مجموع به زعم ما دانشجویان و کارمندان و اعضای هیات علمی  دانشگاه پیام نور، در روزهای پایانی دولت یازدهم، هرگونه تغییر در اساسنامه این دانشگاه امری ناصواب وعجولانه به شمار می رود، لذا از ریاست محترم جمهور منتخب جناب دکتر حسن روحانی و کلیه نمایندگان محترم مجلس به خصوص اعضای محترم کمیسیون آموزش عالی، ائمه محترم جمعه و فرمانداران محترم خواهشمندیم پیگیری لازم را جهت توقف امر تغییر اساسنامه پیام نوررا مبذول و اعتراض خود را به وزارت علوم ارسال نمایید چرا که وجود دانشگاه در هر شهری موجب رشد و گسترش علم و فرهنگ در اقشار مختلف مردم و آبادانی آن استان یا شهر می باشد و امضا کنندگان ذیل این نامه از شما سروان گرامی خواستار کمک به توسعه مناسب دانشگاه پیام نور و جلوگیری از حذف و محدود سازی فعالیت های این دانشگاه می باشند.»

دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی و جمعی از  قشر فرهیخته دانشگاهی و فرهنگی اصفهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.