مسجد لیبرال آلمان به نام «ابن‌رشد-گوته» هیچ شباهتی به مسجد ندارد.

نماز خواندن مختلط مردها با زن‌های بی‌حجاب در مسجد!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، راه افتادن مسجد لیبرال آلمان به نام «ابن‌رشد-گوته» باعث ناراحتی بسیاری از مسلمانان جهان شده چرا که در این مسجد زنان بی‌حجاب در کنار مردان نماز می‌خوانند.

گفتنی است؛ مسجد لیبرال «ابن‌رشد-گوته» ، اهداف بزرگی مثل پراکندن عشق و صلح به جای نفرت و کشتار، وحدت میان همۀ مسلمانان، تغییر تصویر اسلام در اذهان عمومی جامعۀ آلمان، اهمیت به حقوق زنان و... را به عنوان پروژۀ آیندۀ خود تعریف کرده است. بنیان‌گذاران آن از مدت‌ها قبل، به تدریج و به تفصیل از طریق کلیۀ منابع خبری اطلاع‌رسانی کرده بودند که آغوششان برای خوشآمدگویی، استقبال و پذیرش مسلمانان و غیرمسلمانان از هر مذهب و مکتب و مرامی باز است. از همجنسگرایان، سکولارها و آتئیست‌ها (بی‌خدایان) دعوت اختصاصی به عمل آمده بود.

برلین با 8%، بعد از برمن، بیشترین جمعیت مسلمان را در بین شهرهای آلمان دارد. بسیاری از مساجد برلین در طول ماه رمضان شلوغ‌ترین زمان‌های سال را به خود می‌بینند: به ویژه ظهرهای جمعه –که کارکرد عبادیِ صبح یکشنبه برای کلیسای مسیحیان را دارد- و به ویژه در شب‌های قدر که جزء مشترکات همۀ مذاهب اسلامی‌ست. البته روز جمعه 21 رمضان، مسجد لیبرال‌ها هم مملو از جمعیت بود، ولی نه جمعیت نمازگزار! از ولولۀ دایره‌ای و چندلایۀ جمعیت، بلوندهای تماشاچی را که کنار می‌زدیم، سوژۀ مرکزی تمام چشم‌ها و دوربین‌ها نشان می‌داد که آن همه تبلیغات، تنها به سه صفِ کم‌بضاعت نماز مختلط با یک زوج پیش‌نماز (یکی زن و دیگری مرد) قد داده و :

«الهام مانع» یمنی‌تبارِ مقیم سوئیس، فارغ‌التحصیل رشتۀ علوم سیاسی از آمریکا و کویت، از شهر برن دعوت شده بود تا لیبرال‌ها اولین نماز جمعۀ خود را به امامت وی اقامه کنند. برخی خبرگزاری‌ها مانند دویچه‌وله قبل از روز افتتاح مسجد اعلام کرده بودند که پیش‌نماز مرد در مسجد لیبرال‌ها، «میمون عزیزی» مراکشی‌تبار، روانپزشک، عصب‌شناس و کارشناس علوم سیاسی خواهد بود، کسی که به دلیل حمایتش از مردان همجنسگرای مبتلا به ایدز مشهور گردید. عزیزی، به دلایل نامعلومی در نهایت با «عبدالکریم عورقی» جایگزین شد. پیش‌نماز دوم، «عبدالکریم عورقی» اسلام‌شناس الجزایری‌تبار مقیم فرایبورگ آلمان شد. وی کسی است که با عناد نسبت به قوانین اجتماعی-سیاسی شریعت اسلام، پیشنهاد حذف آیات مدنی از قرآن کریم را مطرح کرد و به این بهانه، نامش بر سر زبان‌ها افتاد، در حالی که پیشنهاد عجیبش حتی در میان هم‌مسلکانش هم منزوی ماند. این اسلام‌شناس تندرو در کنار الهام مانع ایستاد تا صحنۀ ناآشنای قامت بستن همزمان این دو، هزاران عکس را از یک لحظۀ «الله‌اکبر» در حافظۀ دوربین‌ها ثبت کند. نظر تأمل‌برانگیز پیش‌نماز زن، پیش از نماز نیز از تیررس توجه خبرنگاران دور نماند:

وقتی قطب‌نمای یک نفر از بین جمعیت، اختلاف 90 درجه‌ای سجاده‌های پهن‌شده روی زمین را با جهت مکه (سمت جنوب شرقی شهر برلین) نشان می‌داد و پچ‌پچ‌ها در این باره به الهام مانع رسید، تمایلی به بررسی اختلاف اپلیکیشن قبله‌یاب تلفن همراهش با قطب‌نمای دیگری نداشت، گفت: «فرقی نمی‌کند، خدا همه جا هست!»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.