ایلام - تابستان است و رفتن به شهربازی خصوصاً برای کودکان و خردسالان هیجانی فراموش‌نشدنی دارد، بی‌قراری بچه‌ها برای استفاده از وسایل مختلف بازی‌های هیجان‌انگیز، طبیعی است و در این میان والدین از ایمن بودن وسایل بازی نگرانی‌های بسیاری دارند.

بازی شهربازی‌ها با جان مردم

قدس آنلاین، گروه استان‌ها- غلامرضا محمدمرادی سعدیه کرمی: اخبار متأثرکننده و دردناک آسیب دیدن کودکان در پارک‌ها و شهربازی‌ها به علت نقص ایمنی در وسایل بازی، کم‌وبیش در نقاط مختلف کشور در جراید به گوش می‌رسد و در ایلام نیز استفاده از وسایل غیراستاندارد خانواده‌هایی را اندوهگین و داغدار کرده و هم‌اکنون بسیاری از والدین نگران کودکان دلبند خود در هنگام بازی در شهربازی‌ها هستند.

دیگر فرزندم را به شهربازی نمی‌برم!

پدر دختر خردسالی که دخترش برای بازی در شهربازی بی‌تابی و اصرار فراوان می‌کند، می‌گوید: فرزندم برای بازی در شهربازی لحظه‌شماری می‌کند اما برای حفظ سلامتی‌اش مجبورم که اجازه بازی به او ندهم و دیگر فرزندم را به پارکی که این‌گونه وسایل ناایمن در آن است، نخواهم آورد.

«علی حسین پور» بابیان اینکه متأسفانه برخی وسایل بازی استاندارد نیستند، ادامه می‌دهد: دریکی دو سال گذشته دریکی از شهرهای استان ایلام، چند بچه در هنگام بازی از ارتفاع به پایین سقوط کرده و در دم جان خود را از دست دادند و به همین دلیل دیگر اجازه بازی به فرزندم با این وسایل را نمی‌دهم.

شهربازی پارک کوثر غیراستاندارد است

مدیرکل استاندارد استان ایلام درباره ایمن و استاندارد بودن وسایل شهربازی‌های ایلام می‌گوید: شهربازی پارک کوثر ایلام غیراستاندارد است و خانواده‌ها نبایستی از وسایل آن استفاده کنند چراکه هرلحظه امکان بروز حادثه ناگواری در این شهربازی وجود دارد.

«مهناز همتی» با اشاره به اینکه شهربازی پارک کوثر ایلام از سوی این اداره غیراستاندارد تشخیص داده شد و با مراجع قضایی برای پلمپ آن مکاتبه شده است، اظهار می‌دارد: این شهربازی پس از پلمپ، متأسفانه کاملاً خودسرانه و توسط مالکان رفع پلمپ شده است.

وسایل بازی غیراستاندارد باید سریعاً جمع‌آوری شوند

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام دراین‌باره بابیان اینکه این شهربازی غیراستاندارد بایستی سریعاً پلمپ شود، می‌گوید: در این مجموعه تخلف صورت گرفته و این دادستانی نیز برای پلمپ مجدد آن دستورات لازم را صادر کرده و در اختیار پلیس امنیت عمومی (اماکن) برای اجرا قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام «علی نظر تیموری کیا» با اشاره به اینکه برخی از وسایل بازی برای بررسی وضعیت استاندارد آن، به‌صورت موقت فک پلمپ شده‌اند، اظهار می‌دارد: این وسایل بایستی توسط کارشناسان استاندارد مجدداً در محل بررسی شوند و ادامه فعالیت آن‌ها منوط به اظهارنظر کارشناسان استاندارد خواهد بود و دادستانی پس از دریافت گزارش‌ها و بر اساس نظر کارشناسان، دستورات لازم را برای پلمپ و یا ادامه فعالیت آن‌ها صادر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه سفینه موجود در شهربازی جنب پارک کوثر غیراستاندارد بوده و پلمپ شده است، ادامه می‌دهد: دستور جمع‌آوری این وسیله بازی صادرشده و شهرداری موظف به جمع‌آوری آن در اسرع وقت است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایلام به انجام بازرسی‌های متعدد از وسایل بازی مستقر در پارک‌های شهر ایلام اشاره می‌کند و می‌افزاید: درصدد شناسایی فرد و یا افراد متخلف در رابطه این پرونده هستیم و پس از تکمیل پرونده، بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

اجاره شهربازی با اعمال‌نفوذ

حجت‌الاسلام علی نظر تیموری کیا واگذاری زمین برای احداث شهربازی با اعمال‌نفوذ توسط برخی افراد را تخلف می‌داند و خاطرنشان می‌سازد: متأسفانه افرادی سودجو، چند سال است که بدون دادن اجاره‌بها به شهرداری و همیاری شهرداری ایلام این شهربازی را در اختیار گرفته و به دیگر افراد واگذار کرده و متأسفانه همیاری شهرداری‌ها نظارتی بر این موضوع ندارد.

وی بابیان اینکه نمی‌گذاریم که حق‌الناس و بیت‌المال در این مورد ضایع شود، می‌افزاید: پس از تعیین تکلیف وسایل شهربازی، به پرونده واگذاری و اجاره شهربازی که تخلفات آن نیز محرز است، ورود خواهیم کرد.

متخلفان در حال بازجویی و تکمیل پرونده هستند

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام بابیان اینکه شاکی پرونده شهربازی ایلام، اداره استاندارد است، می‌گوید: این اداره تأکید کرده که برخی وسایل شهربازی پارک کوثر ایلام غیراستاندارد است و دادستانی دستورات لازم برای پلمپ آن‌ها را داده و پلیس امنیت عمومی نیز اقدام به پلمپ وسایل غیراستاندارد کرده است.

سرهنگ «امیر همتی» با اشاره به اینکه متأسفانه برخی افراد به‌صورت غیرقانونی اقدام به فک پلمپ وسایل شهربازی کرده‌اند، اظهار می‌دارد: گزارش این فک پلمپ به دادستانی و دیگر نهادهای ذی‌ربط داده‌شده است.

وی بابیان این مطلب که متخلفان این پرونده احضار شده‌اند، می‌افزاید: در همین راستا ۴ نفر احضار شده و پرونده در مرحله تحقیق و بازجویی است و پس از تکمیل پرونده برای رسیدگی و طی مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی استان ایلام به دستور دادستانی برای جمع‌آوری سفینه از شهربازی جنب پارک کوثر اشاره می‌کند و خاطرنشان می‌سازد: شهرداری موظف است برحسب دستور دادستانی عمل کرده و ما هم منتظریم تا شهرداری اقدام به جمع‌آوری این وسیله بازی غیراستاندارد و خطرساز کند.

لزوم استانداردسازی وسایل بازی

مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های استان ایلام درباره پرونده شهربازی پارک کوثر ایلام می‌گوید: پرونده این موضوع و نحوه واگذاری شهربازی به بهره‌بردار آن، به‌صورت ویژه تحت بررسی است و از طریق مجاری قانونی پیگیر آن هستیم.

«یزدان قبادیان» با اشاره به اینکه در چند روز آینده و به‌صورت ویژه تخلفات صورت گرفته در این شهربازی تحت بررسی و موشکافی کارشناسان قرار می‌گیرد، اظهار می‌دارد: درصدد هستیم تا در راستای رعایت حقوق شهروندی، وسایل شهربازی‌های ایلام ایمن‌سازی شوند و از تجهیزات مدرن سرگرمی که استانداردهای لازم رادارند، استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه پس از بررسی کامل این موضوع مهم، مراتب به نحو شایسته و شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید، تأکید می‌کند: این سازمان در راستای قانون مداری گام بر خواهد داشت و اجازه تعرض به بیت‌المال را به متخلفان و سودجویان نخواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.