ساری- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با اشاره به تشدید نظارت‌ها در عرضه محصولات دریایی، گفت: دریای خزر برای قاچاق ماهیان خاویاری ناامن شد.

دریای خزر برای قاچاق ماهیان خاویاری ناامن شد

به گزارش قدس آنلاین، علی پیرفلک دراین باره اظهار داشت: قاچاق کالا علاوه بر زیان‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آسیب‌هایی به دلیل غیراستاندارد و غیربهداشتی بودن کالاها به ویژه کالاهای سلامت محور ایجاد می‌کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات کمیسیون در سال ۹۶، نگاه پیشگیرانه و تمرکز بیشتر، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، شناسایی و انهدام باندهای قاچاق کالا، حمایت از برندهای داخلی در مقابله با کالای مشابه خارجی، مبارزه با مراکز غیرمجاز، مبارزه با قاچاق کالا در فضای مجازی و تلاش برای جلوگیری از شکل‌گیری قاچاق کالا بوده که با کنترل موادی و گذرگاه‌های استان است.

وی گفت: در ۳و نیم سال اخیر کشفیات قاچاق کالا و ارز در استان ۱۲۲میلیارد تومان بوده که ۲۲۴درصد افزایش داشت و در سه ماهه امسال ۱۱ و نیم میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ بیش از  ۱۹درصد افزایش داشت.

این مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: گوشی‌های تلفن همراه، ماهیان خاویاری، لوازم برقی، کشفیات داروهای نیروزا بیشترین کالای قاچاق کشف شده در استان بوده که در زمینه داروهای نیروزا دو باند مهم متلاشی و داروهای کشف شده نیز در عملیاتی امحا شد.

وی گفت: به کسبه‌ها، نهادها و اتحادیه‌های صنفی اطلاع‌رسانی شده و آموزش‌ها و جلسات توجیهی انجام و با مجرمان به طور قاطع برخورد می‌شود و مردم بدانند خرید کالای قاچاق موجب بیکار شدن کارگر ایرانی و خارج شدن ارز از کشور می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران بیان داشت: امسال کنترل بر شناورهای غیرمجاز برای صید ماهیان استخوانی و خاویار بیشتر شده که در این زمینه نیز عرصه ساحلی خزر برای قاچاقچیان ماهیان خاویاری ناامن است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.