اهواز- فرماندار دشت‌آزادگان گفت: خشکسالی و ریزگردها سبب شده که سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کند.

خشکسالی سطح زیرکشت دشت‌آزادگان را به کمتر از یک‌سوم رساند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا سعیدی‌نیا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شن‌زارهای تثبیت‌شده منطقه «ام‌الدبس» در بستان به همراه شرکت‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد منطقه شادگان با توجه به فعالیت‌های اصلی مردم این منطقه بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است. بیش از ۲ دهه است که با معضل خشک‌سالی روبه‌رو هستیم که این مشکل سطح اراضی کشاورزی و برداشت محصولات را در این منطقه کاهش داده است.

فرماندار دشت‌آزادگان با اشاره به اینکه گردوغبار مشکلات مردم را ۲ برابر کرده است، بیان کرد: ریزگردهایی که این منطقه را فرا می‌گیرند عمدتا با منشاءهای خارجی هستند به‌طوری که ۸۰ درصد ریزگردها به‌دلیل همجواری با کشور عراق است. خشکسالی و ریزگردها سبب شده که سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کند.

سعیدی‌نیا عنوان کرد: ریزگردها مشکلات زیست محیطی را برای مردم ایجاد کرده‌اند به طوری که مردم برای مستقر ماندن در این مکان با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.