مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی‌های افتخار آفرین موصل مرهون به میدان آمدن جوانان مؤمن عراقی است.

پیروزی‌های افتخارآفرین موصل مرهون به میدان آمدن جوانان مؤمن عراقی است

به گزارش قدس آنلاین، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل مهم منطقه‌ای از جمله روابط ملت ایران و عراق، مسئله یمن، توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در خاورمیانه و تقریب جهان اسلام بحث و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام رئیسی طی سخنانی ضمن تبریک موفقیت‌های ملت عراق در مبارزه با تروریسم، تصریح ‌کرد: آزادی موصل نوید شکست و پایان تروریسم را برای مسلمانان دارد و این پیروزی موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام است.

وی با اشاره به لزوم تقویت وحدت در جهان اسلام، بیان کرد: منافع آمریکایی‌ها و استکبار جهانی بر تفرقه افکنی و ایجاد ناامنی در منطقه است؛ اگر آنها در مسائل داخلی منطقه خاورمیانه دخالتی نداشته باشند قطعا کشورهای منطقه مشکلات خود را می‌توانند حل کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکا با ایجاد تنش در منطقه، رقابت بزرگ خرید تسلیحاتی را در میان کشورها بویژه حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی به راه انداخته و با همین بهانه میلیاردها دلار کسب منافع کرده است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ملت عراق قدردان نعمت حشد الشعبی هستند و مسئولان نیز باید قدر این جوانان آماده فداکاری را بدانند، عنوان کرد: ملتهای منطقه و جوانان مؤمن، قادر به حل مشکلات هستند و آمریکایی‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه خود بخشی از مشکل هستند.

فتنه انگیزی های آمریکا شرایط منطقه را بغرنج تر می کند

در ادامه این دیدار رئیس ائتلاف ملی عراق با انتقاد از فتنه انگیزی‌های آمریکا در منطقه، ابراز کرد: امروز ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا با اقدامات خصمانه خود در حمایت از عربستان سعودی و فشار بر حوثی‌های یمن تلاش دارد اوضاع منطقه را بغرنج تر کند.

سید عمار حکیم گفت: حتی تنش اخیر ایجاد شده در میان عربستان سعودی و قطر در نهایت نفعش در جیب آمریکایی‌ها رفته است، این اختلاف باعث شده آمریکا قرار داد ۱۲ میلیارد دلاری فروش هواپیماهای جنگنده را با قطر منعقد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.