ساری- در آیینی با حضور وزیر نیرو، پس از ۱۶ سال آبگیری سد سنگریزه ای گلورد نکا آغاز شد.

سد گلورد نکا پس از ۱۶ سال آبگیری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ظهر سه شنبه در این مراسم از اختصاص اعتبارات قطره چکانی به استان مازندران گلایه کرد و از وزیر نیرو خواست استان مازندران را همچون آذربایجان ببیند و اعتبارت پروژه های این استان را تامین کند.

علی محمد شاعری با اشاره به اینکه یک پروژه در استان های زادگاه وزیر با ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، طی ۲ سال افتتاح می شود، اظهار کرد: متاسفانه احداث سد گلورد با اعتبارات قطره چکانی، ۱۶ سال بطول انجامید.

وی با قدردانی از مردم روستای رودبار بابت جابجایی از دریاچه سد، از وزیر نیرو خواست اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی پل دسترسی روستاهای منطقه را تامین تا از دورشدن ۵۰ کیلومتری مسیر تردد روستائیان جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شروع عملیات فاضلاب شرق مازندران منتظر کلنگ زنی ست و نمی دانیم این کلنگ چقدر سنگین است که تا بحال به زمین زده نشد.

شاعری با اشاره به اینکه شایسته مازندران نیست با ۷۰۰ میلی متر بارندگی شاهد آبرسانی با تانکر به روستاها باشیم، خواستار آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شرق مازندران از سد گلورد نکا شد.

وی با اعلام اینکه میانکاله دچار بحران بوده و اراضی شالیزاری مشکل آب دارند، یادآور شد: ۶۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی میانکاله در حال خشک شدن است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد منابع آب سطحی مازندران مدیریت و ۹ درصد فاضلاب ها تصفیه می شود، از وزیر نیرو خواست دستور تخصیص اعتبارات را صادر کند و گفت: شما دستور دهید، مدیران استانی همه سربازند و اجرا می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.