مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: علاوه بر آنکه در خط ۷ مترو هیچ ریزشی بر اثر فعالیت مترو نداشتیم بلکه تمامی طول خیابان مولوی تا بریانک را تحکیم کردیم تا مشکلی پیش نیاید.

هزینه ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ۱۰۰ کیلومتر مترو

به گزارش قدس آنلاین، هابیل درویش در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورا و بعد از سخنان مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در هیچ جای دنیا نمی‌توان شهری را سراغ داشت که در عرض ۴ سال اقدام به ساخت و بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر مترو کند. این امر به گواه آمارهای به روز اتحادیه بین المللی حمل و نقل (UITP) است.

درویش ادامه داد: به لطف توجهات شورای اسلامی شهر تهران در ۳ ،۴ سال گذشته ۱۰۰ کیلومتر خط مترو ساخته شده است که اتفاق بزرگی در شهر تهران به شمار می‌آید.

وی افزود: ساخت ۱۰۰ کیلومتر مترو هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در بر داشته که تا امروز ۸۰ درصد عملیات ساخت (۱۰۰ کیلومتر ) به نتیجه رسیده است.

درویش در ادامه با اشاره به عدم همکاری دولت در افزایش ناوگان مترو گفت: دولت می بایست ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک می کرد و ما همچنان به انتظار این رقم هستیم اما در همین یکی دو سال اخیر بالغ بر ۴۵۰ میلیون یورو معادل ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ناوگان هزینه کردیم. ۱۵۴ واگن برای خط ۳ ،۱۲ واگن برای خط فرودگاه مهر آباد، ۹۱ واگن خط ۶ و ۷ ، ۷۰ واگن نیز ویژه فرودگاه امام (ره) توسط شهرداری تامین هزینه شده است.

درویش همچنین یاد آور شد: شهرداری تهران در دو سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای خطوط مترو هزینه کرده است.
درویش همچنین خبر داد: در روزهای آتی ۳۲ کیلومتر از خط ۸ ( مترو شاهد تا فرود گاه امام (ره) ) به بهرهبرداری برسد. همچنین طی روزهای آتی تست سرد فاز نخست خط ۶ نیز انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت مترو تهران همچنین خاطر نشان ساخت: با وجود برخی حواشی و شایعات در مورد خط ۷ باید بگویم در این خط هیچ ریزشی که بر اثر فعالیت مترو باشد نداشتیم چرا که از روش های حفاری استفاده کردیم که امکان ریزش را به صفر برساند.

وی افزود: ما نه تنها ریزش نداشتیم بلکه تمامی طول خیابان مولوی تا بریانک مسیر خط را با بتن تحکیم کردیم تا زین پس مشکلی پیش نیاید. در این محدوده خانه‌ها و تاسیساتی با عمر ۵۸ سال قرار دارد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.