زاهدان-معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با مواد مخدر از مسائل مهم جهانی است که اراده جهانی می طلبد.

مبارزه با مواد مخدر اراده جهانی می طلبد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر میرشکاری در مراسم امحای ۳۵ تن مواد مخدر که عصر امروز در زاهدان با حضور مسئولان نظامی و انتظامی استان انجام گرفت اظهار داشت :هلال طلایی مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان با توجه به همسایگی با کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تاکنون ۶۰ تن مواد مخدر توسط مامورین اداره اطلاعات و سپاه و سربازان گمنام امام زمان (ع) تاکنون کشف شده است که نشان از عزم‌جدی نیروی های نظامی و انتظامی در استان می‌باشد. وی افزود: آنچه که در مقابله با مواد مخدر در استان مورد توجه است آلودگی مواد صنعتی به مواد شیمیایی می‌باشد که انسان ها را با خطر جدی روبه رو می‌کند.

میرشکاری اذعان داشت:در کشور مبارزه با مواد مخدر باید در مرزها باشد و نیروهای نظامی و انتظامی در کارهای سخت افزاری و نرم افزاری باید تقویت شود. وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر از مسائل مهم جهانی است افزود :مبارزه با مواد مخدر اراده جهانی میطلبد و در کشور ۳ هزار شهید در این بخش وجود دارد که ۲ هزار شهید متعلق به این استان بوده است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: شاهد اراده همگانی از سوی خانواده و اجتماع باشیم و پیشگیری و آموزش های مهارتی را در اولویت قرار دهیم. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ تن مواد مخدر کشف شده است و تعداد ۱۹۰۰ نفر از تمام افراد که در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت‌ میکردند دستگیر شده اند.

سرهنگ نصیری افزود: در سال ۹۵ طرح جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر اجرا شد که ۷۰ باب منزل که مواد مخدر در آنها خرید و فروش میشد پلمپ گردید. وی خاطرنشان کرد: قطع امتیاز آب و برق این منازل از دیگر اقدامات انجام شده در بحث مقابله با مواد مخدر بوده است. همچنین مرکز تخصصی مشاوره و پیشگیری از اعتیاد امروز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر افتتاح شد.

جانشین فرمانده انتظامی نیز در این جلسه گفت:کشف مواد مخدر در سه ماهه اولیه سال ۹۶ در سیستان و بلوچستان ۸۰ درصد افزایش یافته است که در طی این کشفیات ۳۵ باند متلاشی شده و ۱۰ نفر به هلاکت رسیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.