وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت همکاری بین ایران و آذربایجان در حوزه های مختلف جریان دارد و مایلم بگویم که ما شاهد پیشرفت همکاری ها در حوزه فرهنگی هستیم.

شاهد پیشرفت همکاری ها در حوزه فرهنگی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان عصر امروز سه شنبه ۱۳ تیرماه در آئین رسمی گشایش هفته فرهنگی جمهوری آذریجان در ایران که در تالار وحدت برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد فرهنگی آن را نشانه بارزی از عمق ریشه های تاریخی دو کشور و همچنین علاقمندی هر دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط ارزیابی کرد.

وی گفت: روابط مردم ایران و آذربایجان از سابقه دیرینه ای برخوردار است و امروز با حمایت آقایان الهام علی اف و حسن روحانی روسای جمهوری دو کشور، پروژه های متعددی بین ایران و آذربایجان در حال انجام است.  

قارایف افزود: همکاری بین ایران و آذربایجان در حوزه های مختلف جریان دارد و مایلم بگویم که ما شاهد پیشرفت همکاری ها در حوزه فرهنگی هستیم؛ هر دو کشور در نمایشگاههای گردشگری یکدیگر شرکت می کنیم و در مجامع بین المللی حوزه گردشگری مثل یونسکو، از مواضع یکدیگر پشتیبانی می کنیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان سپس گفت: در روزهای عید نوروز چند هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران و چند هزار نفر از شهروندان ایران هم به آذربایجان سفر کردند. این برای ما خوشحال کننده است که باکو به استراحتگاهی برای شهروندان ایرانی تبدیل شده است.

وی گفت: روزهای فرهنگی آذربایجان در ایران در سال ۲۰۱۰ و روزهای فرهنگی ایران درآذربایجان در سال ۲۰۱۱ برگزار شد اما امروز خوشحالیم که برنامه هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران با تفاوت هایی نسبت به برنامه های قبلی برگزار می‌شود؛ این برنامه ها نه تنها در تهران بلکه در شهر تاریخی اصفهان هم برگزار می شوند.

به گفته قارایف برگزاری هفته فیلم، اجرای تئاتر و نمایش، برپایی گالری های عکس و اجرای برنامه های موسیقی از جمله برنامه های هفته فرهنگی آذربایجان در ایران طی یک هفته آینده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.