ساری- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: خوش نشین ها، یک و نیم برابر جمعیت اصلی روستاها را تشکیل می دهند و این حضور موجب کمبود آب در روستاها شده است.  

خوش نشین ها به کمبود آب در روستاها دامن زدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جان الله عبدی صبح چهارشنبه همزمان با ۱۴ تیرماه روز دهیاری ها در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین اظهار کرد: آبرسانی به روستاها در دهه اول انقلاب و بر اساس ظرفیت روستاها صورت گرفت و با هجوم مسافران در ایام تعطیلات، با کمبود آب مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز گذشته شاهد اقامت ۳ میلیون نفر خواب در روستاها بودیم، اضافه کرد: شبکه های آبرسانی روستایی فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران یادآور شد: در دولت یازدهم، آبرسانی به ۹۰ روستا صورت گرفت و با بازسازی شبکه های آبرسانی یکهزار روستا، ۵۰۰ هزار از جمعیت روستایی از آب شرب برخوردار شدند.

عبدی در رابطه با آبرسانی با تانکر به روستاها نیز گفت: با وضعیت جوی بوجود آمده، روستاها با کمبود آب مواجه شده اند و در این راستا تامین آب مقطعی روستاها در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با چگونگی جمع آوری پسماند در روستاها گفت: جمعیت شناور در روستاها موجب افزایش حجم زباله ها شده است و در این راستا اعتبارات موردنیاز در اختیار دهیاری ها قرار گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه جمع آوری زباله ها توسط دهیاری ها انجام می شود، اضافه کرد: از ظرفیت شهرداری ها در این ارتباط استفاده شده و زباله ها به مراکز دفن شهرها منتقل می شوند.

عبدی از اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستای برازان بلده خبر داد و گفت: با اختصاص ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات به این روستا، برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد و این روستا شاهد کمترین بیکار است.

وی با بیان اینکه مازندران با دارا بودن ۴۵ درصد جمعیت روستایی، رتبه سوم کشور را داراست، افزود: ۴ هزار طرح عمرانی در ۲۱۵۰ روستای استان در دست اجراست.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران یادآور شد: جلوی ۹۵ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها گرفته شده است و دستگاه های نظارتی برخورد قاطعی با متخلفین دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.