سفیر ایران در لندن گفت رفتار دولت آمریکا در قبال برجام، امکان اعتماد کره شمالی به واشنگتن را زیر سوال برده است.

کنایه برجامی بعیدی‌نژاد به آمریکا در واکنش به مناقشه شبه جزیره کره

 به گزارش قدس آنلاین،   «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن سه‌شنبه شب با اشاره به رفتار آمریکا در قبال برجام، به مناقشه اخیر در شبه جزیره کره واکنش نشان داد.

کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد. این مسئله بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال افزایش فشار بر این کشور با هدف آغاز گفت‌وگو با پیونگ یانگ را افزایش داده است.

روسیه و چین هم در واکنش به این آزمایش، توقف برنامه اتمی کره شمالی در قبال توقف فعالیت‌های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و آغاز گفت‌وگو میان طرفین را پیشنهاد کرده‌اند.

بعیدی نژاد در مناقشه میان آمریکا و کره شمالی، در توییتر نوشت: «اگر کره شمالی در پاسخ به توصیه‌ها به تعامل برای رفع مناقشه سوال بپرسد که "وقتی دولت ایالات متحده برجامی را که خود ایالات متحده به سختی بر سر آن مذاکره کرده و با آن موافقت کرده، خطرناک خوانده و بر خلاف قوانین بین‌المللی تهدید به خروج از آن می‌کند، چطور می‌توانیم اعتماد کنیم؟ "، پاسخ ایالات متحده چه خواهد بود؟»

دولت جدید آمریکا بارها از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و گفته است که در حال بازبینی سیاست کلان خود در قبال تهران است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.