یزد - نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون‌های سراسری در یزد، گفت: ۱۴ هزارو ۳۷۳ داوطلب کنکور سراسری روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه برای ورود به دانشگاه در این استان با هم به رقابت می پردازند.

بیش از ۱۴هزار داوطلب یزدی در کنکور سراسری ۹۶ شرکت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، دکتر سیدمحسن میرحسینی با بیان این خبر اظهارداشت: امسال ۱۴ هزار و ۳۷۳ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۶ هزارو ۱۷۱ نفر داوطلب زن و ۸هزارو۲۰۲ نفر داوطلب مرد هستند که روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه در استان به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در آزمون سراسری امسال درصد شرکت داوطلبان زن در استان یزد ۴۳ درصد و داوطلبان مرد ۵۷ درصد است اما در آمار کل کشور درصد شرکت داوطلبان زن ۶۰ درصد و داوطلبان مرد ۴۰ درصد است.

میرحسینی تصریح کرد: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۶۰ درصد بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان رشته های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۱۵ تیرماه و داوطلبان رشته هنر عصر همان روز به رقابت می پردازند، اظهار داشت: تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد   ۱۴۲۳ نفر مرد و  ۶۸۰ نفر زن ، رشته علوم انسانی  ۱۹۹۶ نفر زن و ۱۰۶۲ نفر مرد و رشته هنر ۸۲۲ نفر زن و ۳۹۵ نفر مرد  است.

دکتر میرحسینی تصریح کرد: تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد سه هزار و ۴۷۸ نفر زن و دو هزار و ۵۵۷ نفر مرد است که صبح روز جمعه ۱۶ تیرماه به رقابت می‌پردازند و تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی ۱۲۲۶ نفر زن و ۷۳۴ نفر مرد است که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطر نشان ساخت: از مجموع شرکت‌کنندگان آموزن سراسری هشت هزار و ۴۹۸ نفر در دانشگاه یزد و یک‌هزار نفر در آموزشگاه فنی شهید صدوقی آزمون می‌دهند و مابقی داوطلبان در حوزه‌های امتحانی  سایر شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

دکتر میرحسینی در خصوص زمان و مکان برگزاری این آزمون در دانشگاه یزد گفت: حوزه امتحانی گروه‌ آموزشی علوم ریاضی و فنی، در ساختمان توحید و پردیس علوم، گروه آموزشی علوم انسانی در سالن‌های غدیر و فجر و گروه آموزشی هنر در سالن غدیر است.

وی افزود: حوزه امتحانی گروه آموزشی علوم تجربی در سالن‌های غدیر، فجر و پردیس علوم و گروه آموزشی زبان‌های خارجی در سالن‌های غدیر و فجر دانشگاه یزد است.

این مسئول تصریح کرد: از روز یکشنبه ۱۱تیرماه کارت ورود به جلسه، از طریق سایت سازمان سنجش نسبت قابل دریافت است و داوطلبان تا ساعت ۲۴روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان‌ سنجش دانشگاه یزد  گفت: باجه رفع نقص از روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه در محل ساختمان روبه‌روی سالن فجر دانشگاه یزد دایر است و افرادی که کارت‌های ورود به جلسه آنها دچار مشکل شده است، می‌توانند در روز یادشده از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به این مکان مراجعه کنند و یا با شماره ۳۸۲۱۶۰۶۶ تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به اینکه شروع فرایند در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود تاکید کرد: داوطلبان یک‌ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.

دکتر میرحسینی اظهار داشت: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای کلیه داوطلبان الزامی و همراه داشتن تلفن همراه و ماشین‌ حساب در داخل جلسه ممنوع است.

وی گفت: کلیه داوطلبان در روزهای آزمون باید از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه به دانشگاه یزد وارد شوند و به سمت چپ هدایت و از ورودی بصیرت  واقع در بلوار شهیدان اشرف  خارج شوند.

 به گفته وی برای رفاه داوطلبان سرویس ایاب و ذهاب از ورودی دانش برای رساندن داوطلبان به حوزه‌های فرعی آماده خدمت رسانی هستند.

وی از خانواده های داوطلبان خواست برای حفظ آرامش شرکت‌کنندگان از تردد در محوطه دانشگاه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.