یزد - معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: هم اکنون ۲۲۰هزار مشترک صنعتی ، معادل ۳۳ درصد کل مشترکین، یک سوم برق کشور را مصرف می کنند و از این رو مشارکت آنان برای گذر از پیک بار، موثر خواهد بود.

یک سوم  برق کشور توسط صنایع مصرف می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی توزیع برق  استان، علیرضا احمدیزدی در سومین کنفرانس تجارب برترمدیریت انرژی در بخش صنعت در یزد اظهارداشت: پیک بار مصرف برق کشور در دوازدهم تیرماه نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیشتر شده و پیش بینی می شود این پیک بار به ۵۷ هزار مگاوات در تابستان امسال افزایش یابد. 
وی سهم صنایع به عنوان یک مولد انرژی در تابستان برای کمک به صنعت برق را قابل توجه دانست و افزود : در شرایط فعلی توان تولید برق کشور ۵۵هزار مگاوات بیشتر نیست و راهی جز مدیریت بار برای جبران مابقی نیاز وجود ندارد.
معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر دریافت بهینه انرژی از سوی صنایع و تبدیل آن به بهترین بهروری در فرآیند تولید را مهم خواند و گفت: سه هزار مگاوات از مصرف کل کشور می بایست از طریق مدیریت مصرف ایجاد شود که یکهزار و ۵۰۰ مگاوات آن در بخش صنعت قابل دستیابی است.
احمد یزدی با بیان اینکه امسال ۱.۵ درجه به دمای شهرهای کشور افزوده شده و هر افزایش درجه، نیاز به ۸۰۰مگاوات مصرف برق را ایجاد می کند خاطرنشان کرد: یکهزار و ۲۰۰ مگاوات برق تولیدی؛ نیازی است که بخاطر افزایش دما در تابستان ایجاد شده و با این رقم ، رسیدن به عدد ۵۸هزار مگاوات مصرف در کشور دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: برای تولید هر مگاوات برق یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیازمند است ، از این رو از صنایع یزد درخواست داریم تا با تدابیر مدیریت انرژی از خاموشی ناخواسته در اثر کمبود تولید جلوگیری کنند.

صنایع استان  ۷۰ درصد از برق استان  را مصرف می کنند 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیزاین همایش ایجاد فرهنگ بهینه مصرف و اشاعه آن در کشور توسط مردمان دیار دارالعباده را امر حیاتی خواند و گفت : کل صنایع استان با مجموع ۷۰ درصد از سهم مصرف ، نقش زیادی را در پایداری شبکه می توانند ایفا کنند
محمدرضا صحتی با قدردانی از صنایع همکار در پیک بار استان تصریح کرد: مدیریت مصرف در بخش صنعت ، علاوه بر منافع داخلی و کاهش هزینه، باعث جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ، آلودگی هوای ناشی از تولید و تضمین برق موردنیاز مصارف حساس در فصل گرما خواهد شد. 
وی یزد را به استانی دارای پیشینه ارزشمند در زمینه قناعت پیشگی و مصرف بهینه در حوزه آب و برق معرفی کرد وافزود: این استان با دارا بودن رتبه پنجم شهر صنعتی کشور می تواند در کاهش پیک بار اثرگذار باشد.
صحتی  با بیان اینکه ۷۰درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت است، افزود: بر همین استان پیک بار مصرف برق استان یزد تاکنون با ۲۰ درصد افزایش به ۸۰۰ مگاوات در بخش توزیع رسیده است. 
مدیرعامل توزیع برق استان یزد قدرت نصب شده نیروگاهی استان را ۲ هزار مگاوات اعلام کرد وگفت: مجموع و حداکثر مصرف برق استان یکهزار و ۴۸۰ مگاوات است و مازاد تولید وارد شبکه سراسری می شود.
صحتی خاطر نشان ساخت: یزد از نظر خاموشی نیز کمترین میزان را در کشور دارد به گونه ای که متوسط خاموشی برق در ایران ۸۰۰دقیقه اعلام شده ولی در استان یزد ۸۸دقیقه و بیش از یک نهم کشوری است. 
وی بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور و استان یزد تاکید کرد و افزود: متوسط مصرف برق خانگی در جهان ۹۰۰کیلووات در ساعت ، ایران ۲ هزار و ۸۰۰کیلووات در ساعت و در یزد یکهزار و ۸۰۰کیلووات یعنی نصف حدود ۲ سوم ایران و البته ۲ برابر مصرف است. 

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.