یک عضو هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره جلسه مشترک با مقامات وزارت بهداشت در خصوص تخلفات حوزه دارو و درمان توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات جلسه با مقامات وزارت بهداشت درباره تخلفات حوزه غذاودارو

 به گزارش قدس آنلاین،  الیاس نادارن عضو هیئت مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشتی به تشریح نتایج جلسه متشرک با وزارت بهداشت در خوصص تخلفات حوزه دارو و درمان پرداخت.

متن این گزارش بدین شرح است:

در سال‌های ۹۰ و ۹۱ در اثر تحریم‌های بانکی و نفتی یکی از حوزه‌هایی که به‌شدت آسیب دید دارو و درمان مردم بود. انتظار می‌رفت از ۹۲، بعد عادی شدن شرایط کشور و استقرار دولت جدید نه‌تنها عوارض قبلی مرتفع که بسیاری از مشکلات ساختاری این بخش هم به سامان می‌شد.

گزارش‌های واصله مردمی به دیده‌بان شفافیت و عدالت خلاف این امر را نشان می‌داد. بر این اساس کارگروه کارشناسی دارو تشکیل و در یک مرحله در یک جلسه بیش از ۳ ساعت دفاعیات معاون غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استماع شد. جواب‌ها قانع‌کننده نبود و علیرغم تأکید طرفین امکان برگزاری جلسه دوم فراهم نشد.

بنابراین گزارش دیده‌بان با رعایت ملاحظات مختلف آماده انتشار شد. به دلیل هم‌زمانی با فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری برای جلوگیری از هرگونه سؤ برداشت، انتشار گزارش با تأخیر مواجه شد. نهایتاً قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان این گزارش به استحضار ملت ایران برسد. نشست خبری دوشنبه ۴/۱۲ به همین دلیل تنظیم شد. از وزارتخانه تماس گرفته شد که هم آسیب‌شناسی ما از سؤمدیریت در غذا و دارو را بشنوند و هم اگر توضیحاتی دارند با کارشناسان دیده‌بان شفافیت و عدالت مطرح کنند.

این جلسه در دفتر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور کارشناسان دیده‌بان، وزیر و معاونان و مشاورانش در ساعت ۲۱ دوشنبه تشکیل و تا ۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه ادامه یافت. به دلیل گستردگی مطالب و ضرورت ادامه مباحث قرار شد جلسه دیگری با سقف باز برگزار و مباحث تا حصول نتایج آسیب‌شناسی‌ها و راه‌حل‌های برون‌رفت از وضع موجود و اصلاح آن با حضور وزیر ادامه یابد.

دلیل حساسیت دیده‌بان به این موضوع عمدتاً ناشی از این بود که با سلامت مردم سروکار دارد و امنیت دارویی مردم و سلامت گردش کار و مدیریت این بخش از دغدغه‌های اعضاء هیئت‌مدیره دیده بان بوده است. ما این موضوع را با حساسیت مضاعف پیگیری می‌کنیم. قرار شد این جلسه حداکثر تا یکشنبه آینده برگزار و نتایج یافته‌های دیده‌بان پس از جمع‌بندی کارگروه دارو به اطلاع عموم برسد.

مردم شریف ایران مستحضر باشند که ما بر سر عدالت و شفافیت با هیچ گروه سیاسی و حزبی تسامح و تساهل نمی‌کنیم و هرکجا بویی از فساد و یا رانت‌خواری استشمام کنیم با همه توانمان به مقابله و اصلاح آن خواهیم پرداخت و به شما به‌صورت مفصل گزارش خواهیم داد. انشالله

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه گذشته (۱۲ تیر) قرار بود سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نشستی خبری با حضور دکتر الیاس نادران گزارشی از سوءجریانات در حوزه دارویی کشور و عملکرد معاونت دارویی وزارت بهداشت ارائه کند که این نشست به تعویق افتاد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.