اهواز- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: علت تاکید بر  تاسیس نیروگاه در این منطقه،نیاز منطقه از لحاظ فنی و تکنیکی بود که مجوزهای لازم برای انجام کار را دریافت کردیم. 

تاسیس نیروگاه سیکل ترکیبی نیاز منطقه بوده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن طرز طلب در آیین آغاز عملیات اجرایی دومین نیروگاه سیکل ترکیبی(راندمان بالا) اندیمشک با حضور معاون وزیر در امور برق و انرژی، استاندارخوزستان، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی وشهرستان ظهرامروز در سالن اجتماعات سد کرخه اندیمشک برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بار برق منطقه از سال های قبل به لحاظ فنی و تکنیکی پایین بود و بخش خصوصی آن طور که باید وشاید کار نکرده بود بنابراین تصمیم بر این شد که در این دولت نیروگاهی دولتی در این منطقه احداث شود.

وی بااشاره به اقدامات اولیه انجام شده افزود: طی سال گذشته ۱۲ هزارمیلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شد. اما  برای اخذ مجوز نهایی در حال رایزنی هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرار شد ۶ واحد از این نیروگاه از خارج طی ماه اخیر و ۴ واحد دیگر آن از داخل کشور خریداری شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: زیر ساخت های اساسی مثل آب، برق، تلفن و ...برای کاراجرایی فراهم شود. و از هفته آینده نیز کار اجرایی آن شروع خواهد شد.

طرزطلب بااشاره به اینکه سرمایه گذاری برای دومین نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک ۲۵۰ میلیون یورو می باشد، عنوان کرد: امیدواریم واحد گاز این نیروگاه تا سال۹۸ وارد مدار و اینکه تا سال ۹۹ نیز کل آن تکمیل شود.

وی با بیان این که نیروگاه ها در شروع به کار پروژه تسریع ایجاد نکردند، اظهار کرد:  تذکرات و اخطارهایی برای تسریع در کار داده شد اما اقدام مورد نیاز از سوی بخش خصوصی انجام نشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور بیان کرد: نیاز منطقه از لحاظ فنی و تکنیکی؛ علت تاکید بر  تاسیس نیروگاه در این منطقه بود که مجوزهای لازم برای انجام کار را دریافت کردیم.

طرزطلب با بیان این که این پروژه، سومین پروژه است که شرکت مپنا برای تولید برق از نیروگاه های راندمان بالا استفاده می کند؛ ادامه داد:  طی برنامه ریزی انجام شده از هفته آتی تمهیدات اولیه در منطقه صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.