چگونه ممکن است، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل زمستان ۰.۱ درصد افزایش پیدا کند، اما یک میلیون به تعداد شاغلان اضافه شود؟/ اگر قرار باشد ۱ میلیون شغل ایجاد شود باید سرمایه بسیار کلانی به اقتصاد وارد شود که با توجه به شرایط رکودی فعلی بسیار بعید است

ایجاد یک میلیون اشتغال در سه ماه غیرممکن است

به گزارش قدس آنلاین،  علی اکبر لبافی معاون سابق وزیر کار در واکنش به اضافه شدن یک میلیون نفر به آمار شاغلان فصل بهار اظهار کرد: این گونه اضافه شدن به آمارِ تعداد شاغلان غیر ممکن است، زیرا در سه ماه نمی‌توان یه یکباره یک میلیون به آمار شاغلان اضافه کرد.

وی افزود: همانطور که دولتمردان بارها اعلام کرده اند برای ایجاد هر شغل مقدار مشخصی سرمایه گذاری لازم است، بنابراین اگر قرار باشد به یکباره یک میلیون شغل در اقتصاد کشور ایجاد شود باید سرمایه بسیار کلانی در اقتصاد کشور وارد شده باشد که با توجه به شرایط رکودی فعلی بسیار بعید است.

معاون وزیر سابق کار با اشاره به رشد نرخ بیکاری در فصل بهار نسبت به فصل زمستان با مطرح کردن سوالی در این زمینه گفت: چگونه ممکن است، نرخ بیکاری فصل بهار نسبت به فصل زمستان ۰.۱ درصد افزایش پیدا کند، اما یک میلیون به تعداد شاغلان اضافه شود؟ این دو مسئله با یکدیگر تناقص جدی دارند.

معاون وزیر سابق کار خاطرنشان کرد: بهتر است مرکز آمار در خصوص اضافه شدن یک باره یک میلیون نفر به تعداد شاغلان و همزمانی آن با افزایش نرخ بیکاری توضیح دقیقی را ارائه کند تا شبهات برطرف شود.

لبافی در خصوص آمار ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده در فصل بهار که رئیس جمهور در  اجلاس قوه قضاییه مطرح کرد هم گفت: این آمار هم غیر ممکن است و شاید تنها بتوان ایجاد ۷۰۰ هزار شغل برای کل سال را پذیرفت نه یک فصل را. بنابراین باید دید مشاوران آقای رئیس جمهور این آمار را چگونه تهیه کرده‌اند.

گفتنی است دیروز مرکز آمار در گزارشی از وضعیت ایجاد شغل در فصل بهار اعلام کرد که تعداد شاغلان ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است در حالی که در فصل بهار این آمار را ۲۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود. بنابراین بنابرادعای عجیب مرکز آمار تنها در فصل بهار یک میلیون نفر به تعداد شاغلان کشور اضافه شده است.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.