خرم آباد- سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۱۵ شهرستان بروجرد گفت: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با ۵ رشته آموزشی آغاز کرد و در حال حاضر ۱۷ رشته آموزشی در این مرکز ارائه می شود.

۱۷ رشته آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای خواهران ارایه می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای لرستان زهرا خسروی اظهارداشت: این رشته ها شامل قالیباف ترکی ، دوزنده کیفهای چرمی ، معرق کارکاشی، تزئیین کننده فضای داخلی ساختمان ، حسابداری دارائیهای ثابت ، طراح وتوسعه دهنده سیستمهای مدیریت ، کاربرد رایانه واینترنت درمحیط کار، کاربر AUTO PLAY MEDIA ، مرصع کار، روبان دوزی، سازنده جعبه های تزئینی ، تولیدات نمدی، دوزنده لباس کودک، الگوساز وبرشکار لباس زنانه ، تریکو دوز می باشند و در ایام تابستان نیز ارائه می شوند و دانش آموزان می توانند با شرکت در این دوره ها به مهارت آموزی در ایام فراغت خود بپردازند.

وی تصریح کرد: شرکت در این دوره ها برای تمامی بانوان بالای ۱۶ سال امکانپذیر است و افراد می توانند با داشتن هر مدرک تحصیلی در این کلاسها ثبت نام نمایند و پس از گذراندن این دوره ها با شرکت در آزمونهای آنلاین آموزش فنی و حرفه ای و با کسب نمره قبولی گواهینامه مهارت را دریافت نمایند.

خسروی اضافه کرد: گواهینامه های ارائه شده توسط آموزش فنی و حرفه ای بصورت بین المللی می باشند و دارای اعتبار جهانی هستند.

وی بیان داشت: یکی از فعالیتهای مثبت مرکز، آموزش در بخش روستایی و صنایع است و زنان و دختران روستایی با شرکت در این کلاسها و گذراندن دوره های آموزشی خیاطی توانسته اند به مهارت کافی در این زمینه دست یابند و با کمک افراد خیر و با تسهیلات اندک کارگاههای تولیدی خیاطی را در روستاهای خود دایر نمایند.

خسروی اظهار داشت: از آنجایی که ارائه آموزش در رشته هایی مانند قلمزنی و تولیدات چرم در آموزشگاههای آزاد پرهزینه می باشند، این رشته ها نیز با هزینه بسیار اندک در مرکز خواهران آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بروجرد آموزش داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.