اصفهان- رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری گفت: تلاش می‌کنیم در فرصت کوتاهی قواعد و مقرراتی که سینما برای صنعتی شدن نیاز دارد مشخص کنیم، اگر سینما صنعتی شود خود به خود ممیزی شکل می‌گیرد.

سینما صنعتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی حیدریان ظهر چهارشنبه در نشست خبری ابراز کرد: هماهنگی و هم‌سویی در سازمان‌های مختلفی که در حوزه کودک کار می‌کنند تأییدکننده است، با وزیر نیز صحبتی بود تا بین وزارتخانه‌ها توافقاتی برای بهبود مسیر سینمای کودک باشد.

حیدریان اظهار کرد: از حوزه ادبیات غفلت کردیم، شاید به خاطر سختی کار، در این حوزه آثار به سرانجام رسیده کمتری داریم؛ تلاش می‌کنیم حمایت عمده ما در تقویت سالن‌ها مربوط به سالن‌هایی باشد که مناسب برای نمایش فیلم کودک باشد.

وی اظهار کرد: سینما هنر جامعه است و باید تخصصی باشد و از حوزه بین‌رشته‌ای استفاده کند تا حق جامع بودنش را ادا کند، باید از تجربه علم و دانشی که در مهد سینما تولیدشده استفاده شود، با همین توجه‌ها چه از مدرسه ملی سینما و چه جشنواره‌ها استفاده کنیم تا سینما را علمی‌تر پیش ببریم، تلاش می‌کنیم در فرصت کوتاهی قواعد و مقرراتی که برای صنعتی شدن نیاز دارد مشخص کنیم.

رئیس سازمان امور، سمعی و بصری گفت: اگر سینما صنعتی شود خود به خود ممیزی شکل می‌گیرد، برخی تلاش می‌کنند تجربیات شخصی را به گونه شخصی برای عموم نشان دهند که صنعت این اجازه را نمی‌دهد، وجه صنعتی‌شدن بخش عمده‌ای از این مشکلات را رفع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سالن‌های آموزش پرورش، کانون پرورش و ارشاد بسیار زیاد است و انتخاب این سالن‌ها برای اکران فیلم کودک باید بسیار در دسترس باشد؛ تحقق نهضت تولید و محتوا بدون استان‌ها محقق نمی‌شود و بخشی از بودجه ما نیز مختص استان‌ها خواهد بود، این‌ها در توافقات کلی با استان‌ها خواهیم داشت.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری ابراز کرد: کارگردان‌ها به موضوعات خوبی پرداختند اما از فقر تکنیکی رنج می‌برد که اگر این موضوع تکنیکی را می‌توانستیم غنی کنیم فیلم‌ها در سطح بین‌المللی قابل پخش بود، تلاش می‌کنیم در سطح وزرا زنگ سینما را احیا کنیم تا بتوان حمایت عملیاتی از این فیلم‌ها کرد.

وی افزود: سینمای کودک اولویت اول ما در این دوره است، سینمای کودک به این دلیل که باید مخاطب خود را جهانی ببیند تلاش می‌کنیم در حوزه تکنولوژی و تکنیک حمایت کنیم و بازارهایی را در دسترس قرار دهیم که یک بخشی از آن سالن‌های سینما خواهد بود، چون موضوع کودک تخصصی‌تر است در بنیاد سینمایی فارابی از متخصصین و کارشناسان مختلف دعوت می‌شود تا بیایند و از تخصصشان برای کار درست برای کودک استفاده شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.