بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: تغییرات زودرس و پشت سر هم قوانین و مقررات دست و پا گیر، بخش اقتصاد و بخش صنعت را از پا می اندازد.

تغییرات زودرس قوانین بخش صنعت را از پا می‌اندازد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا صالحی در همایش بزرگداشت سالروز صنعت و معدن گفت: صنایع ما نیاز به نوسازی دارند و رشد آن با نوسازی فراهم خواهد شد.

وی افزود: احیای واحدهای غیرفعال و راکد این استان می تواند برای چهار هزار نفر اشتغالزایی کند. سهم اشتغال در بخش صنعت در این استان پایین تر از متوسط کشوری است و باید در این زمینه تلاش کنیم تا سهم اشتغال در این بخش ارتقا یابد. در این دولت شمار واحدهای صنعتی غیرفعال خراسان شمالی ۱۲ درصد کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خاطرنشان کرد: تولید کنندگان ما باید با ارتقای کیفیت تولیدات خود و کاهش هزینه های تمام شده تولید، توان رقابت در بازار را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: نمی توان مصرف کننده را به هر قیمت مجبور به استفاده کالای نامرغوب کرد بنابراین واحدهای صنعتی ما باید تلاش کنند تا کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش دهند و با کاهش هزینه های تولید بتوانند محصولات را با قیمت مناسب در بازار عرضه کنند.

صالحی با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه برای توسعه کشور گفت: برای ارتقای کیفیت کالاها، باید تولیدات دانش محور باشد و در این زمینه ناگزیر از استفاده از توان علمی دانشگاه ها هستیم. صنایع باید از توان علمی دانشگاه ها بیشتر استفاده کنند.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.