دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه و در آستانه شرکت در اجلاس گروه ۲۰ در آلمان، به شدت از قراردادهای تجاری آمریکا با کشورهای دیگر انتقاد کرد.

انتقاد ترامپ از قراردادهای تجاری آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، وی درحساب کاربری توییتری خود نوشت: آمریکا برخی ازبدترین توافق های تجاری را در تاریخ جهان منعقد کرده است. چرا باید این توافق ها را با کشورهایی که کمکی به ما نمی کنند، ادامه دهیم؟

وی در توییت دیگری به افزایش ۴۰ درصدی حجم مبادلات تجاری بین چین و کره شمالی اشاره کرد و نوشت: حجم مبادلات تجاری بین چین و کره شمالی در سه ماه نخست تقریبا ۴۰ درصد رشد داشت. برای چین که با ما همکاری دارد، رقم خیلی زیادی است، اما ما باید سعی مان را می کردیم.
ترامپ به زودی راهی آلمان است تا دراجلاس گروه ۲۰ شرکت کند.وی اغلب در مورد مذاکره برای دستیابی به توافق های بهتر برای آمریکا سخن گفته است.
وی هفته گذشته از توافق تجاری جدید بین آمریکا و مکزیک در زمینه شکر تعریف و تمجید کرد.
توییت های جدید ترامپ درحالی منتشر شد که گزارش ها از مذاکرات اتحادیه اروپا و ژاپن برای انعقاد یک توافق تجارت آزاد حکایت دارد.
رئیس جمهوری آمریکا درتوییت دیگری سطح انتظارش از استقبالی دوستانه درجریان سفربه لهستان را بازگوکردونوشت: برای سفر به لهستان آماده می شوم، پس از آنجا برای (شرکت در اجلاس) گروه ۲۰ به آلمان می روم. روز شنبه باز می گردم.
وی در حالی راهی اروپا می شود که به دلیل عدم تعهدش به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تعریف و تمجید از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تصمیم برای خارج کردن آمریکا از توافق زیست محیطی پاریس، دراین قاره با دیده شک و تردید نگریسته می شود.
تجارت درمیان دیگر موضوعات مهمی چون تغییرات آب و هوایی، کره شمالی و مداخله روسیه است که پس از ورود ترامپ به هامبورگ مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
سفر اول ترامپ به اروپا در منصب رئیس جمهوری آمریکا، سفری متشنج بود و نشانه هایی از نارضایتی از به قدرت رسیدن وی در سراسر جهان مشاهده می شود.
یک بررسی در کشورهای مختلف نشان داده است که کمتر از ۳ نفر از هر ۱۰ نفر درخصوص توانایی ترامپ به انجام درست امور بین المللی، ابراز اطمینان کرده اند.
اکثر افرادی که مورد پرسش و پاسخ قرار گرفتند از سیاست های اصلی ترامپ ناخشنود بوده اند.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.