بجنورد-مدیر آموزش و پرورش بجنورد گفت: ۲۳ مدرسه در بجنورد دوباره ساخته می شود.

۲۳ مدرسه در بجنورد دوباره ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پروش شهرستان بجنورد، محمود اسدی در نشست شورای آموزش و پروش شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه در بجنورد فضای آموزشی با کمبود روبرو است گفت: در زلزله اخیر با خسارت برخی مدارس این مشکل بیشتر نمود یافته است که با توجه به خسارات وارد شده به مدارس ۲۳ مدرسه در شهرستان بجنورد نوسازی می شود.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ مدرسه در شهر ساخته خواهد شد تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از مدارس به دلیل محدودیت فضا امکان نوسازی ندارد تعداد کلاس این مدارس به سایر مدارسی که نوسازی می شوند اضافه خواهد شد.

مدیر آموزش و پروش شهرستان بجنورد تصریح کرد: زلزله اخیر در شهرستان بجنورد موجب تخریب و آسیب ۱۷۴ آموزشگاه شد که اعتباری جهت شروع به کار بازسازی و تعمیر این مدارس ابلاغ شده است.

وی فضای استیجاری در مدارس غیر دولتی ها را نیز از دیگر دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: مدارس غیر دولتی در بجنورد با ۶هزار و ۳۰۰ دانش آموز در فضاهای استیجاری فعالیت دارند که این امر بر روند آموزشی تاثیرات زیادی دارد به همین منظور این تلاش آموزش و پرورش در این است که در جهت ساخت فضای های استاندارد با مسئولین همکاری کند.

اسدی در ادامه به انتصاب مدیران مدارس اشاره کرد و افزود: برای انتخاب مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید چندین جلسه فشرده با حضور معاونین وکارشناسان مربوطه برگزار شده است و در انتخاب مدیران عملکرد مدیران و توانمندی آنان مورد توجه بوده است.

وی همچنین به برگزاری کنکور سراسری، آزمون های نهایی دانش آموزان متوسطه و پیگیری هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اشاره کرد و افزود: باید از همکاران فرهنگی که در جهت تصحیح اوراق امتحانی علارقم برخی مشکلات همکاری داشتند تشکر کرد.

فرماندار شهرستان بجنورد نیز در این نشست گفت: باید تلاش کرد تا معضل کمبود فضای آموزشی در بجنورد را کاست.

محمود ثمینی افزود: فضاهای آموزشی در نقشه جامع مشخص شده است در صورتی که تمام این فضا ها تملک شده است باید به راه کاری دیگر در جهت کمبود فضای آموزشی در بجنورد اندیشید که یکی از آنها خرید زمین است.

فرماندار شهرستان بجنورد از آموزش و پرورش خواست تا در خصوص نیازسنجی فضای آموزشی در جهت حذف مدار س دونوبته اقدام کرده و نتایج را جهت پیگیری به فرمانداری اعلام کند.

مدیر کل نوسازی مدارس خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: کمبود زمین و فضا جهت ساخت و ساز مدارس جدید از مشکلات شهر بجنورد است.

بابایی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی موجب دونوبته شدن مدارس شده است افزود: متاسفانه ۲ نوبته بودن اکثر مدارس ابتدایی شهرستان بجنورد از نرم کشوری بالاتر است و حل این معضل نیازمند همکاری لازم است.

وی همچنین ضمن تقدیر از همکاری شهرداری در جهت نوسازی مدارس خواستار همکاری همه دستگاه های مسئول در این زمینه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.