معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تهدید نظامی و تحریم کره شمالی، در واکنش به اقدام این کشور در شلیک یک فروند موشک قاره‌پیما مخالفت کرد.

مخالفت روسیه با تهدید نظامی و تحریم کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با تهدید نظامی و تحریم کره شمالی، در واکنش به اقدام این کشور در شلیک یک فروند موشک قاره‌پیما مخالفت کرد.

به گزارش رویترز، «ولادیمیر ساورونکوف» در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در کره جنوبی شد.  

وی گفت: «احتمال توسل به اقدامات نظامی برای حل و فصل مسائل شبه جزیره کره را بایستی کنار گذاشت. ما حمایت خود را از گفت‌وگو و مذاکره میان کره شمالی و جنوبی اعلام می‌کنیم.»

ساورنکوف با بیان اینکه تحریم‌ها نمی‌توانند مسائل مربوط به کره شمالی را حل کنند، تلاش برای اعمال فشار اقتصادی بر این کشور را «غیرقابل قبول» خواند.  

ساعاتی قبل‌تر از این اظهارات، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته بود که واشنگتن آماده استفاده از قوای نظامی برای مهار برنامه موشک‌های هسته‌ای کره شمالی است. وی همچنین پیونگ‌یانگ را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.  

کره شمالی روز سه‌شنبه (۴ ژوئیه/ ۱۳ تیر) اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. این آزمایش همزمان با روز استقلال آمریکا انجام شد.

نهادهای نظامی آمریکا تأیید کرده‌اند موشک شلیک‌شده توسط کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده که قابلیت رسیدن به خاک آلاسکا را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.