خرم آباد- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: در مورد موسسه آرمان (توسعه) تا کنون چندین جلسه شورای تامین با حضور معاون امور شعب کشور این موسسه و نیز مسئول پیگیری حل مشکلات سپرده‌گذاران تشکیل شده و در همین راستا دو پیشنهاد به شورای امنیت کشور داده شده است.

تکلیف سپرده‌گذاران آرمان چه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب‌الله خجسته‌پور ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پیگیری اجرای تعهدات موسسه آرمان توسط یکی از بانک‌ها یا موسسات مالی معتبر و آزاد شدن بخشی از سپرده‌های موسسه جهت پرداخت مطالبات مردمی از جمله این دو پیشنهاد است.

به گفته وی حاصل این جلسات و پیگیری‌ها، اظهار نظر مسئولین کشوری از جمله سخنگوی دولت بوده که اعلام کردند به زودی مشکل سپرده‌گذاران حل خواهد شد. این در شرایطی است که شایعه‌ای مبنی بر عدم همخوانی میزان دارایی‌های موسسه با سپرده‌ها مردم بروز کرده و دلیل عدم پاسخ‌گویی بانک مرکزی در قبال این موسسه را نیز همین موضوع می‌دانند و این که سهام‌داران حاضر نیستند اموال خود و نزدیکان‌شان را پشتوانه این کار قرار داده و خسارت مردم را جبران کنند زیرا از طرف مراجع قانونی تحت فشار نیستند به این دلیل که نمی‌خواهند تجربه موسسات کاسپین، فرشتگان، البرز ایرانیان و ... نیز در مورد این موسسه تکرار شود، لذا سهام‌داران و مدیران قبلی و کنونی موسسه را تحت فشار نمی‌گذارند، اما تمامی فشارهای این مسدودسازی متوجه سپرده‌گذاران شده است!

خجسته پور افزود:  مسئولان بانک مرکزی باید توجه داشته باشند که عدم اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص وضعیت این موسسه چند نامی (وحدت/فردوسی/آرمان/توسعه) به مردم، ممکن است باعث پیامدهای ناگواری شده و مسئولیت آن بر عهده آنان خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.